arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

اگر قانون اجازه می داد و پول داشتیم دوره ابتدایی را 7 ساله می کردم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت پایه ابتدایی گفت: اگر قانون به من اجازه می‌داد و پول و اعتبار کافی داشتم یک پایه دیگر به مقطع ابتدایی اضافه کرده و پیش دبستانی را نیز به عنوان پایه ابتدایی معرفی می کردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمیدرضا حاجی‌بابایی روز شنبه در همایش روز ملی خانواده و تحکیم آن که در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، با بیان اینکه تعلیم و تربیت فرزندان از مقطع ابتدایی در مدارس آغاز می شود، تصریح کرد: اگر قانون به من اجازه می داد و پول و اعتبار کافی داشتم پایه مقطع ابتدایی را 7 ساله کرده و پیش‌دبستانی را نیز وارد مقطع ابتدایی می کردم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، وی افزود: این روزها اگرچه در میان خانواده ها مباحث اقتصادی مطرح است، اما این مسائل همیشه بوده و نباید به آن اهمیت جدی داد چراکه ریشه همه معضلات و یا زیبایی های یک جامعه به خانواده برمی گردد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی امروز اگر دچار معضل شده اند، به دلیل فروپاشی خانواده هایشان است. به همین دلیل است که ما در آموزش و پرورش تحول بنیادین را با موضوع خانواده و اولویت دادن به آن شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه دغدغه خانواده های امروزی پول و خانه و ماشین نیست، تصریح کرد: امروز وقتی پای درد و دل پدران، مادران و یا فرزندان می نشینیم می بینیم که فاصله اعضای خانواده از یکدیگر و خالی بودن مهر و محبت در فضای خانه ها به دغدغه آنها تبدیل شده است. امروز بسیاری از خانواده ها جسم بچه را تربیت می کنند، نه روحش را.

به گفته حاجی‌بابایی، تحول بنیادین در آموزش و پرورش به دو قسمت تبدیل می شود بحث نخست تدوین کتابهایی است که فرزندانمان ریاضی، فیزیک، شیمی را بهتر یاد بگیرند. اما بخش دوم تحول بنیادین مربوط به در کنار هم بودن آموزش و پرورش خانواده و تربیت فرزندی صالح است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خانواده ها باید بدانند در مرحله اول مهم نیست که فرزندشان مهندس، بنا و معمار باشد، بلکه مهم انسانیت آنها است، ادامه داد: وظیفه اصلی تحول بنیادین آن است که پدر، مادر و فرزند باید در کنار هم باشند تا بتوان روح انسانیت فرزند را رشد و تعالی داد، بنابراین باید نگاه خانواده ها به آموزش و پرورش تغییر کند.

وی با بیان اینکه خانواده ای به نام ایران شکل گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون سامانه ای را در آموزش و پرورش راه اندازی کرده ایم که دانش آموز و معلم با آن در ارتباط هستند در گام بعدی پدر و مادر نیز باید از طریق این سایت با آموزش و پرورش در ارتباط باشند و حتی مسائل، مشکلات و پیشنهادهایشان را برای ارتقاء آموزش و پرورش در این سایت مطرح کنند.

حاجی‌بابایی توضیح داد: پدر و مادر هیچ راهی به جز اختصاص زمانی از وقت خود را به فرزندانشان ندارند و باید برای تربیت فرزند اسلامی و تحویل آن به جامعه وقت لازم را به آنها اختصاص دهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
5
خدا رحم کرد که پول ندارید!
نظرات بینندگان