arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

خط مقدم اقتصاد مقاومتی حفظ صادرات است

نهاویان ادامه داد: نباید در این شرایط که صادرات کمک بزرگی برای برون رفت از مشکلات است خودمان با مصوبات غیر کارشناسی صادرات را محدود کنیم .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: خط مقدم اقتصاد مقاومتی ایران حفظ صادرات محصولات ایرانی است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، محمد نهاوندیان ظهر شنبه با بیان این مطلب در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در اراک افزود: اقتصاد مقاومتی راه برون رفت ایران از مشکلات ناشی از تحریم هاست راهبرد جدی و اساسی که باید برای برون رفت از این مشکلات با دید کارشناسانه بدان نگریسته شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی تحمیل شده به کشور درپی تحریم ها گفت: اینکه گفته می شود تحریم ها هیچگونه اثری بر ایران نداشته یا قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست اصلا درست نیست باید با دید منطقی و کارشناسی به آنچه پیش روی کشور است چاره اندیشی اساسی پیراموان مسائل موجود صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید بر ضرورت توجه به این اصل اساسی در مقابل شرایط حاکم بر کشور افزود: باید با حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی تمامی تهدیدهای موجود را به فرصتی برتر برای کشور تبدیل کرد.

نهاویان ادامه داد: نباید در این شرایط که صادرات کمک بزرگی برای برون رفت از مشکلات است خودمان با مصوبات غیر کارشناسی صادرات را محدود کنیم .

وی تاکید کرد: دولت باید طبق قانون در اتخاذ تصمیات ارزی و صادراتی خود از نظر صاحبنظران و تولید کنندگان حتما استفاده کند .

رئیس اتاق بازرگانی ایران بابیان این که کارگروه توسعه صادرات استان ها محلی برای تصمیم گیری پیرامون مشکلات پیش روی صادر کنندگان است گفت: نباید این جلسات تصمیم گیری جمعی به یک جلسات تشریفاتی و تملق گویی تبدیل شود.

تحریم ها تجارت خارجی ایران را افزایش داده اند

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اشاره به افزایش صادرات ایران بعد از تشدید تحریم ها بیان داشت : تحریم ها جان دیگری به تجارت خارجی ایران داده و موجب افزایش عملکرد این بخش شده است.

نهاوندیان در ادامه از فعالیت 150 تشکل خصوصی در قالب اتاق بازرگانی  خبر داد و گفت: تمامی تشکل ها باید در کنار اتاق بازرگانی عزم ملی در راستای مقابله با تحریم ها در پیش گرفته و صادرات موجود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری برخی مسئولین از اتخاذ تصمیمات شتاب زده در حوزه صادرات افزود: تصمیمات شتاب زده در حوزه اقتصاد کشور ا فلج می کند.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر وعقل جمعی در راستای رویارویی با مشکلات اقتصادی گفت: اگرچه تحریم ها در بخشی دست و پای کشور را بسته اما باید به جرات گفت که تحریم ها تجارت جهانی ایران را افزایش داده اند.
نظرات بینندگان