arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

انتقال ایرانیان زندانی در سوریه به تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع آگاه در بخش کنسولی ایران در دمشق اعلام کرد که در پی هماهنگی و موافقت مقامهای سوری برای انتقال 17 ایرانی زندانی در سوریه آنان در آینده نزدیک و بتدریج برای گذراندن ادامه محکومیت خود به ایران منتقل می شوند.

وی که خواست نامش اعلام نشود، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد که این اقدام در چارچوب توافقنامه استرداد مجرمان بین دو کشور صورت می گیرد.

به گفته وی این روند به علت طی مراحل قضایی، زمان بر خواهد بود و در مرحله اول دو نفر از این زندانیان که احکام آنان صادر شده است بزودی به تهران منتقل می شوند.

هفده تن از اتباع ایرانی در سالهای اخیر در سوریه به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی دستگیر، محکوم و زندانی شده اند و با توجه به بحران سوریه در حال حاضر در وضعیت بدی بسر می برند.

این ایرانیان پیش از بحران سوریه به علت رفت و آمد خانواده های شان به این کشور می توانستند با آنان ملاقات داشته باشند ولی از زمان تشدید بحران و ناامنی در سوریه این روزنه نیز به روی آنان بسته شده است و اکنون در کنار مشکلات موجود در زندان، از لغو ملاقاتها و برآورده شدن برخی نیازهای خود نیز رنج می برند.

ایران و سوریه توافقنامه ای نیز دارند که بر اساس آن زندانیان ایرانی در سوریه و زندانیان سوری در ایران می توانند در صورت گذراندن نیم یا یک سوم از دوره محکومیت خود مابقی دوران محکومیت را در کشورهای خود سپری کنند.
نظرات بینندگان