arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

آقای حداد! به این 5 سال پاسخ دهید، مخلص شما هم هستیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که غلامعلی حداد عادل که در سال اخیر دو شاهکار گرفتن قول شرف از مرتضوی و مخالفت با سوال از احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد در اظهارات خود بشدت نسبت به تهدید تلویحی علی مطهری واکنش نشان داده است، سایت "بازتاب" با طرح پنج سوال ساده خواستار پاسخگویی ایشان گردید.

علی مطهری چند روز قبل با اعلام ناراحتی از موج تبلیغاتی و حملات سنگین مخالفان سوال از رییس جمهور بدون آوردن نام از کسی اظهار کرد که اگر فضا به همین شکل ادامه پیدا کند سوابق برخی افراد در زمان شاه را افشا خواهد کرد.

اکنون دکتر غلامعلی حداد عادل که خودش را مخاطب این تهدید فرض کرده است، از سوابق انقلابی خود البته بعد از انقلاب سخن می گوید و به ارتباط خود با شهید مطهری قبل از انقلاب استناد می کند. نوع بیان این مطالب و کنایه دوپهلویی که بسیاری از خوانندگان و مخاطبان به دوپهلو بودن آن پی برده و در نگاه اول توهین آمیز تلقی می شد، باعث شد «بازتاب»، در قبال دکتر مطهری که پس از این اظهارات و مرتبط ساختن مسائل روز بی ارزش به حریم خانواده شهید آیت الله مطهری سکوت اختیار کردند و ترجیح دادند حرمت خانوادگی شان حفظ شود احساس تکلیف کرده و چند پرسش برای رفع ابهام و خنثی شدن نقشه بدخواهان دکتر حدادعادل مطرح نمود که بعضاً جرات طرحش به واسطه ساحت قدسی متصوره برای ایشان توسط برخی دستگاه های خاص در نزد اکثر رسانه ها وجود ندارد.

آنچه که قطعی است جناب حداد عادل بعد از انقلاب کارنامه روشنی دارند و اگرچه چندان فرصت حضور درجبهه ها را نداشته اند اما در پشت جبهه مشغول خدمت رسانی بوده اند اما نکته مهم سوابق قبل از انقلاب ایشان است و این پرسش ها نیز مشخصاً درباره سوابق ایشان در پیش از انقلاب است که با ابهاماتی و نه اتهاماتی همراه است و چه خوب دکتر حداد عادل به صورت مفصل و حتی به مراتب مشروح تر از پرسش های این رسانه، به آنها پاسخ دهند و چراغی پیش روی آینده سیاسی شان و روهپویانشان روشن نمایند.

در این میان، صرف ارتباط با شهید مطهری نمی تواند معیار باشد. چرا که شهید مطهری با بسیاری از گروهها وشخصیتها ارتباط نزدیکی داشت که این ارتباطات تا بعد از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد از جمله با گروه های ملی مذهبی بخصوص نهضت آزادی ارتباط شهید مطهری آنچنان حسنه بود که تا زمان شهادت ایشان ادامه داشت وشهید مطهری دیروقت از منزل دکتر سحابی خارج گردید که مورد ترور قرار گرفت بنابراین اگر قرار به این باشد نهضت آزادی باید جایگاه مهمتری از جناب حداد در نظام داشته باشند.

در این راستا خبرنگار «بازتاب» پنج سوال کوتاه را خدمت جناب آقای دکنر حدادعادل مطرح می کند که در صورت پاسخ صریح ایشان و شفاف سازی در مورد این پنج سوال ارادت تحریریه «بازتاب» خدمت ایشان مضاعف خواهد گردید و دهان شایعه سازان علیه ایشان نیز یحتمل بسته خواهد شد:

 1- جناب حدادعادل بفرمایند، علت دستگیری خود (همانطور که خودشان در تلویزیون به شکلی کاملاً سربسته ادعا کرده اند) در سال 1349 توسط ساواک را توضیح دهند و بفرمایند طیفی که ایشان هم بعنوان یک مرتبط آن دستگیر شد چه سازمانی را تشکیل دادند؟ و اصولاً در زمانه ای که اکثر مبارزان پیش از انقلاب خاطرات مبارزات شان را با افتخار در قالب کتاب منتشر کرده اند، چرا حتی از ایشان در دو دهه منتهی به انقلاب اسلامی 57، تصاویری به اندازه انگشتان یک دست و آن هم به صورت اتفاقی منتشر نشده است؟

2- ایشان توضیح بفرمایند که ارتباطشان با دکتر حسین نصر که عناوین شغلی شان در دوره پهلوی بر همگان واضح و مبرهن است و به خصوص نوع ارتباط با نصر، در یک سال آخر حکومت محمدرضا پهلوی چگونه بوده است و کجا ایشان را ملاقات می کرده است؟

 

3- رهبرمعنوی رهپویان و ایثارگران در توضیحی که انشاالله مکفی رفع ابهامات مطرح شده توسط بدخواهان ایشان شده، بفرمایند که آیا در سال 1357 یا تا مدتی پیش از آن، سفری به اروپا داشته اند و اگر پاسخ مثبت است و چنین سفری را انجام داده اند، از طرف که و برای چه کاری یا ماموریتی بوده است؟

 

4- درخواست می شود ایشان مجموعاً در خصوص  دارایی شان بی شک بخشی از آن به تمکن مالی خانواده ایشان در پیش از انقلاب نیز باز می گردد توضیحاتی ارائه نمایند و بفرمایند که اموال خانواده محترم ایشان بخصوص املاک در طول بعد از انقلاب به چه میزان افزایش یافته است؟

 

5- جناب حدادعادل بفرمایند در جلسه شبانه شان با احمدی نژاد در ازای مخالفت با سوال آیا وعده ای گرفتند و قرار است در انتخابات چه عملی را انجام دهند؟ همچنین در راستای جلسه مورد اشاره، ایشان که در فقره سوال پیشین در مجلس هشتم و حتی در مجلس هفتم نیز با سوال از رئیس جمهور مخالفت کردند، چه زمانی را حساس نمی دانند و مناسب برای طرح "پرسش" از رئیس جمهور تشخصیص می دهند؟

نظرات بینندگان