arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

فتح باب نامبارک حاجی بابایی برای مدارس دولتی: در این موارد پول بگیرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر آموزش و پرورش گفت: دریافت پول برای هوشمندسازی مدارس در صورتی که برای برنامه های فوق برنامه باشد بلامانع است و مدیران می‌توانند هزینه های لازم را از اولیا دریافت کنند.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در حاشیه همایش روز ملی خانواده در جمع خبرنگاران در واکنش به حادثه یکی دیگر از اتوبوسهای راهیان نور، افزود: بارها گفته‌ام اردوی راهیان نور برای کسب نمره در درس آمادگی دفاعی اجباری نیست و دانش‌آموزان می‌توانند واحدهای عملی خود را در شهرستان و یا  استان خود بگذرانند.

وزیر آموزش و پرورش درباره دلیل حرکت اتوبوس راهیان نور در شب که این بار منجر به فوت دو سرنشین آن شده است، توضیح داد: بررسیهای لازم باید در این حوزه صورت بگیرد اما آموزش و پرور ش و سپاه پاسداران همه توان خود را برای بالا بردن ضریب ایمنی این سفرها به کار می‌گیرند.

به گفته حاجی بابایی، دانش‌‌آموزان دبیرستانی نمره عملی درس آمادگی دفاعی خود را باید در سه روز اردو و دانش‌آموزان راهنمایی در دو روز کسب کنند اما اردوی راهیان نور الزام این گونه نمرات نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در سال 2 برابر اردوی راهیان نور دانش‌آموزان را به اردو می‌برد و در سفر به مناطق جنگی تنها یک میلیون دانش‌آموز به صورت داوطلبانه به این مناطق می‌روند.

حاجی بابایی تصریح کرد: هیچ دستورالعملی مبنی بر اینکه دانش‌آ‌موزان اگر به این اردو بروند نمره لازم را در درس آمادگی دفاعی می‌گیرند به هیچ مدرسه و معلمی داده نشده است و دانش آموز می تونند با گذراندن اردوی سه روزه در شهرستان خود نمره لازم را کسب کنند.

وی افزود: آیین نامه جدیدی در خصوص اردوی راهیان نور در دولت به زودی تصویب خواهد شد. دستوری به سراسر کشور ابلاغ شده و دولت نیز آیین نامه جدیدی را در خصوص اینگونه اردوها مصوب کرده است.

 

 

استخرهای آموزش شنا به دانش آموزان در همه شهرستانها ساخته شده است
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نبود استخرهای شنا در استانهای محروم و الزام درس شنا در پایه سوم ابتدایی تصریح کرد: در همه شهرستانها استخرهای مختلف ساخته شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ساخت 400 استخر را در دستور کار خود قرار داده که تعداد 240 عدد به سرانجام رسیدند.

به گفته حاجی بابایی، آموزش و پرورش اگر امکانات لازم را داشت آموزش شنا را برای همه مقاطع اجباری می‌کرد اما هم اکنون با توجه به امکانات این ورزش برای دانش‌آموزان سوم ابتدایی الزامی است.

دریافت پول از اولیا برای هوشمندسازی مدارس بلامانع است
وی در پاسخ به سئوالی درباره دریافت پول از اولیا برای هوشمندسازی مدارس توضیح داد: دریافت پول برای هوشمندسازی مدارس در صورتی که برای برنامه های فوق برنامه باشد بلامانع است و مدیران می‌توانند هزینه های لازم را از اولیا دریافت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در برنامه های فوق برنامه نیازمند تقویت معلم و کلاس هستیم ادامه داد: ‌گاهی در این کلاسها معلمان می‌خواهند از روشهای تدریس مدرن استفاده کنند و مدیران ناچار به هوشمندسازی کلاس‌ها و دریافت پول از اولیا هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که هوشمندسازی مدارس به عنوان بخشی از تجهیزات کلاسها به حساب می‌آید و مدیران نمی‌توانند پول اضافه از اولیا بگیرند ادامه داد: هر اقدامی که به ارتقاء کیفیت کلاس و مدرسه کمک کند به عنوان فوق برنامه‌ها حساب شده و هوشمدسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نظرات بینندگان