arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

کمین آژانس‌های هواپیمایی بر سر گردنه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که براساس ابلاغیه سازمان هواپیمای کشوری قیمت بلیت‌های جدید باید از تاریخ 15 آبان ماه اجرایی شود اما برخی از آژانس‌های فروش بلیت با شگردهای مختلف و اطلاعات غلط، از مسافرانی که قبل از این تاریخ بلیت خریداری کرده‌اند، مابه‌التفاوت قیمت قدیم و جدید را طلب می‌کنند!

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پس از افزایش قیمت بلیت در هفته گذشته، نرخ پروازهای داخلی از 60 تا 70 درصد افزایش یافت؛ به این معنا که پس از تاریخ 15 آبان ماه هر بلیتی با نرخهای روز خریداری می شود اما تاقبل از این تاریخ، قیمتها به همان روال سابق هستند.
 
همچنین سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بلیت‌های پیش فروش شده هم شامل افزایش قیمت نمی شوند؛ به همین جهت شرکت‌های هواپیمایی از آخرین روز پیش فروش به بعد، نرخ‌های جدید را در فروش بلیت محاسبه می کنند.
 
اما برخی از آژانس‌های هواپیمایی مرتکب تخلف شده و با باطل کردن بلیت مسافران از آنها می خواهند تا با نرخ جدید، بلیت دیگری را خریداری کنند. در این بین برخی از این آژانس‌ها اعلام می کنند که پرواز در آن ساعت مقرر کنسل شده و مسافر باید با نرخ جدید برای ساعت دیگری بلیت خریداری کند.
 
یکی از مسافران در این باره گفت: در تاریخ 14 آبان ماه بلیتی را برای مشهد خریداری کردم که تاریخ پرواز برای فردا ساعت 11 صبح بوده اما امروز از طرف آژانسی که از آن بلیت خریداری کردم با من تماس گرفتند که پرواز از سوی ایرلاین مربوطه کنسل شده است.
 
وی ادامه داد: آنها مدعی شدند که برای پرواز جدید که فردا ساعت 10 انجام می گیرد، باید با نرخ روز بلیت خریداری کنم، این درحالی است که روز 14 و قبل از افزایش قیمت، بلیت بنده صادر شده است.
 
در تماس با رئیس هیات مدیره این ایرلاین، وی اعلام کرد: هیچگونه کنسلی در پرواز نداریم و در همان ساعت مقرر پروازها انجام می گیرد و این ادعای آژانس فروش بلیت، نادرست است. وی افزود: مسافران می توانند با فرودگاه تماس بگیرند و از صحت اطلاعاتی که از طرف آژانس ها به آنها اعلام می شود مطمئن شوند.
نظرات بینندگان