arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

سلامی: پهپاد آمریکایی داخل مرزهای ایران بود + جزئیاتی از پهپاد آمریکایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اسناد موجود است، ما هیچ وقت خارج از مرزهای بین‌المللی تعرض به هیچ پرنده‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه در حاشیه اولین سالگرد شهید طهرانی مقدم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای آمریکا در خصوص اینکه پهپاد این کشور در خارج از مرزهای ایران بوده گفت: اسناد این موضوع موجود است، ما هیچ وقت خارج از مرزهای بین‌المللی تعرض به هیچ پرنده‌ای نخواهیم داشت.

وی افزود: ما دقیقاً تمام قوانین بین‌المللی را در مورد برخورد با پرنده‌ها و تهاجمات بیگانه می‌دانیم و آنها را مراعات می‌کنیم و اسناد این موضوع نیز موجود اشت.

سلامی در پاسخ به این سؤال که در این صورت این پهپاد داخل مرزهای ما بوده گفت: حتماً اینطور بوده در غیر این صورت شلیکی صورت نمی‌گرفت.


جزئیات سردار جزایری از پهپاد آمریکایی

با ورود اين پرنده به فضاي فوقاني بخش سرزميني خليج فارس در ايران، به هواپيماي متجاوز با شليک هشدار داده شد و سپس اين پرنده خاک ايران را ترک کرد.

معاون فرهنگي و تبليغاتي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح ايران هرزمان متوجه نفوذ و حضور نيروهاي دشمن شود، با آن برخورد مي‌کند آمريکا مراقب حضور خود در اطراف فضاي ايران باشد.
 
سردار سيد مسعود جزايري با اشاره به ورود يک پهپاد به حريم هوايي ايران گفت: يک پرنده ناشناس عصر روز پنجشنبه حدود 9 روز پيش مورد رهگيري نيروهاي مسلح قرار گرفت که در چهارچوب مواضع بين‌المللي با آن برخورد شد.
 
وي ادامه داد: با ورود اين پرنده به فضاي فوقاني بخش سرزميني خليج فارس در ايران، به هواپيماي متجاوز با شليک هشدار داده شد و سپس اين پرنده خاک ايران را ترک کرد.
 
سردار جزايري در رابطه با نوع اين پهپاد اظهار داشت: اين نوع پهپاد از نوع پيشرفته‌ترين پهپاد‌ها بوده و پس از بررسي دقيق اطلاعات را در اختيار افکار عمومي قرار خواهيم داد.
 
معاون فرهنگي و تبليغاتي ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه ايران رصد کامل اطلاعاتي نسبت به دشمن داشته، گفت: مايل نبوديم که در اين زمينه اقدامات تبليغاتي داشته باشيم و اين مساله را اعلام کنيم و اين خبر از بخش‌هاي درون حاکميتي آمريکا افشا شد.
 
سرار جزايري در پايان خاطرنشان کرد: حق طبيعي نيروهاي مسلح ايران بوده تا هرزمان که متوجه نفوذ و حضور نيروهاي دشمن شود، با آن برخورد کند و آمريکا بايد مراقب رفتار خود بوده و منطقه  را بيش از اين متشنج نکند.

نظرات بینندگان