arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

اسراییل برای حمله به "فردو"، 2 راه دارد / سرنگونی 20درصد هواپیماهای مهاجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی که امروز منتشر کرده ، از ناتوانی اسراییل در از بین بردن تاسیسات زیر زمینی فردو خبر داده است.

به گزارش عصر ایران در این گزارش به نقل از یک مقام ارشد نظامی غربی نوشته است: "طرح های نظامی اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران دائماًَ با توسعه تاسیسات و برنامه اتمی ایران در حال تغییر است."

در این گزارش با اشاره به برآورد کارشناسان نظامی از میزان موفقیت اسراییل در تخریب تاسیسات زیر زمینی هسته ای ایران می نویسد: شانس اسراییل برای نابودی این تاسیسات زیر زمینی با یک حمله متعارف هوایی، محدود است و از این رو اسراییل باید با توجه به پیشرفت های برنامه هسته ای ایران تاکتیک های خود را که در آن 20 درصد از هواپیماهای مورد استفاده را از دست خواهد داد، تغییر دهد.

این گزارش می افزاید:"از این رو اسراییل اگر بخواهد تاسیسات زیر زمینی فردو را تخریب کند یا باید از طریق نیروهای ویژه زمینی وارد عمل شود یا اینکه از موشک های بالستیک با کلاهک های اتمی - تاکتیکی برای این کار استفاده کند."

بسیاری از کارشناسان نظامی بر این باورند که اسراییل توانایی نابودی تاسیسات هسته ای ایران را ندارد. حتی مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا در اظهار نظری اعلام کرده است که اسراییل توانایی نابودی تاسیسات هسته ای ایران با حمله نظامی را ندارد.

با این حال روزنامه جروزالم پست اسراییل نوشته است: "اخیرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در جلسات خصوصی تایید کرده است که با حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران برنامه اتمی این کشور نابود نخواهد شد ولی نخست وزیر اسراییل تاکید کرده است حتی اگر این حمله دو یا سه سال برنامه اتمی ایران را به تاخیر بیندازد ، این حمله توجیه پذیر است."

ایران تهدید کرده است در صورت حمله نظامی به تاسیسات هسته ای اش پاسخی کوبنده و پشیمان کننده به متجاوزان خواهد داد.
نظرات بینندگان