arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

گسترش آتش درگیریهای داخلی سوریه به بلندیهای جولان/ اسرائیل: تحمل نمی کنیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توپخانه اسراییل مستقر در بلندی های جولان به سوی خاک سوریه آتش گشود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ شدت گرفتن درگیریها میان مخالفان اسد و دولت سوریه در نزدیکی مرز سوریه با اسراییل باعث نگرانی مقامات اسراییلی شده است. دود و انفجار ناشی از این درگیریها ظاهرا به خاک اسراییل رسیده است و نظامیان مستقر در بلندیهای جولان را به واکنش واداشته است. مقامات اسراییلی می گویند انفجار ناشی از درگیری میان ارتش آزاد سوریه و نظامیان حامی اسد باعث شده تا رادیوهای نظامی در مرز اعلام وضعیت غیر عادی کنند.

سخنگوی ارتش اسراییل دراینباره می گوید: "متوجه ایم که این ناآرامی ها بدلیل یک بحران داخلی است و هدف حملات اسراییل نبوده است. اما سیستم هشدارمان بوده که آتش گشوده است و در ضمن شکایتی هم در اینباره به سازمان ملل تحویل داده ایم.”

تاکنون هیچ واکنشی از سوی 1000 سرباز صلح سازمان ملل مستقر در این منطقه نداشته ایم. پیشتر نیز مقامات اسراییلی به مقامات سوریه درباره کنترل درگیریها در مناطق مرزی هشدار داده بودند.

این اولین بار پس از پایان جنگ اکتبر، سال 1973 تا امروز، است که نظامیان اسراییل به بلندی های جولان حمله می کنند.


ارتش اسرائیل هشدار داد که حملات به بلندی های جولان از طرف سوریه را تحمل نخواهد کرد

ارتش اسرائیل حملات به بلندی های جولان از طرف سوریه را تحمل نخواهد کرد.

در بیانیه ای رسمی سرویس مطبوعاتی نیروهای دفاع اسرائیل گفته می شود که روز یکشنبه، نزد پستگاه ارتش اسرائیل گلوله ای منفجر شد که از سوریه پرتاب شده بود. هیچ کس آسیبی ندید اما نظامیان اسرائیلی گلوله های اخطار را به سمت سوریه شلیک کردند.

 این حادثه برای اولین بار در بلندی های جولان رخ داده است. روز 3 نوامبر تانکهای سوریه وارد منطقه غیرنظامی شدند و توافقنامه آتش بس سال 1974 را نقض مردند. روز 6 نوامبر چند گلوله شلیک شده از سوریه به جیپ گشت اسرائیل خورد. در منطقه حایل بلندی های جولان که بخشی از آنان توسط اسرائیل در سال 1967اشغال شد، درگیری های بین شورشیان و نیروهای دولتی سوریه جریان دارد.



نظرات بینندگان