arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

جبران کسری بودجه با کاهش هزینه‌هاي جاری

کسری بودجه معمولاً ‌از عدم تحقق درآمدهای بودجه و افزایش مصارف هزینه‌ای از منابع درآمدی پدید می‌آید، این کسری با کاهش اعتبارات هزینه‌ای جبران می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ کسری بودجه معمولاً با کاهش هزینه جاری دستگاهها جبران می‌شود.
 
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با فارس، در مورد راههای جبران کسری بودجه سال جاری که از سوی معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور وقوع کسری بودجه تأیید شده است، گفت: کسری بودجه معمولاً ‌از عدم تحقق درآمدهای بودجه و افزایش مصارف هزینه‌ای از منابع درآمدی پدید می‌آید، این کسری با کاهش اعتبارات هزینه‌ای جبران می‌شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: در حال حاضر میزان دقیق کسری بودجه قابل پیش‌بینی نیست، باید تا آخر سال صبر کرد که درآمدهای نفت محقق شود، آن موقع میزان دقیق کسری بودجه مشخص می‌شود.
 
فرهنگی افزود: در احکام قانون بودجه سال جاری اجازه جابجایی 10 درصد از اعتبارات از جمله اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها به دولت داده شده است و دولت می‌تواند ازاین اختیارات استفاده کند.
 
نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا اجازه جابجایی 10درصد از منابع می‌تواند جبران کسری بودجه کند، گفت: باید میزان دقیق کسری بودجه در پایان سال مشخص شود و در حال حاضر رقم آن قابل پیش‌بینی نیست.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: همچنین در مصوبه‌ای که مجلس گذراند، به دولت اجازه داده شد، از محل درآمد مابه‌التفاوت فروش نرخ ارز در بودجه عمومی دولت استفاده شود.
 
فرهنگی در مورد طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار نیازمند، گفت: این طرح که از سوی نمایندگان با یک فوریت ارائه شد، نمایندگان به فوریت آن رأی دادند،اما نه کلیات و یا جزئیات آن هنوز تصویب نشده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: این طرح از سوی آقای ابوترابی از نایبان رئیس مجلس به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد که در آنجا به درستی بررسی شود.
 
وی در مورد اینکه کمیسیون اصلی رسیدگی به این طرح کدام خواهد بود، گفت: آقای ابوترابی تشخیص می‌دهد که طرح نمایندگان را به کدام کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع دهد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ارسطو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
هیچ کس بدون اجازه صحبت نکنه
که سوتی بده
نظرات بینندگان