arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۱۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

صندوق بين المللی پول: افت رشد اقتصادی ایران بيشتر از رقمی است که پیش بینی کردیم

انتظار نمی رود که ارزش واحد پول ايران با توجه به انقباضی تر شدن اقتصاد اين کشور با سرعت کاهش يابد، اما بگفته وی، اين پيش بينيها قبل از سقوط چشمگير ارزش ريال و افزايش بلاتکليفی های مرتبط با آن انجام شده است و شرايط موجود به احتمال زياد بر عملکرد اقتصادی ايران طی سال آينده ميلادی تاثير منفی بيشتری خواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صندوق بين المللی پول اعلام کرد:  افت رشد اقتصادی ایران بيشتر از رقمی است که پیش بینی کردیم

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ مسعود احمد ، مدير بخش خاورميانه و آسيای مرکزی صندوق بين المللی پول، طی مصاحبه ای در دوبی گفته است که ارزيابی جديد اين نهاد بين المللی نشان دهنده اندکی انقباض (رشد منفی) در اقتصاد ايران در سال جاری ميلادی، همراه با افزايش فشار تورمی است.

وی رقم مشخصی درباره ميزان افت رشد اقتصادی ايران و نرخ تورم ارائه نکرد.

احمد، عامل افت بيشتر رشد اقتصادی ايران در ارزيابيهای جديد را کاهش حجم فروش نفت خام ايران بخاطر محدوديتهای اعمال شده بر صادرات نفت ايران، همچنين تاثيرات جانبی اين موضوع بر ديگر بخشهای اقتصادی ايران عنوان کرده است.

بر اساس گزارش صندوق بين المللی پول، صادرات نفت ايران از دو ميليون و ۱۴۰ هزار بشکه در روز طی سال گذشته ميلادی به يک ميليون و ۲۵۰ هزار بشکه سقوط کرده است.

احمد می گويد که کاهش درآمدها در بخشهای ديگر اقتصاد ايران، از جمله بخش کشاورزی نيز مشهود است.

وی می گويد که اقتصاد ايران متنوع است و سهم صادرات نفت در اقتصاد ايران به بزرگی ديگر صادرکنندگان نفت نيست.

خبرگزاری فرانسه می نويسد که سهم بخش کشاورزی در توليد ناخالص داخلی ايران ۱۰ درصد، سهم صنعت به همراه نفت در حدود ۴۰ درصد و سهم خدمات حدودا ۵۰ درصد از اقتصاد ايران است.

احمد همچنين گفته است که انتظار نمی رود که ارزش واحد پول ايران با توجه به انقباضی تر شدن اقتصاد اين کشور با سرعت کاهش يابد، اما بگفته وی، اين پيش بينيها قبل از سقوط چشمگير ارزش ريال و افزايش بلاتکليفی های مرتبط با آن انجام شده است و شرايط موجود به احتمال زياد بر عملکرد اقتصادی ايران طی سال آينده ميلادی تاثير منفی بيشتری خواهد گذاشت.

آخرين گزارش صندوق بين المللی پول درباره اقتصاد ايران که ماه گذشته منتشر شد، برای سال ۲۰۱۲ رشد منفی  ۰.۹ درصدی و برای سال آينده ميلادی رشد اقتصادی مثبت ۰.۸ درصدی را پيش بينی کرده بود.

رشد اقتصادی ايران در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ بنا بر گزارش اين نهاد معتبر جهانی به ترتيب ۵.۹ درصد و ۲ درصد بوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
35
13
یادمه قبلا یه خبر زده بودین که گزارش صنوق بی اعتبار و.......اسراییلی هستند و چون دولت راه کارهای همین صندوق اجرا میکنه اینجور شده و..... حالا که به دلخواه شما حرف میزنه شد معتبر و.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
5
37
سال 2010 حدود 6درصد!!!!!!! چرا ما حس نمیکنیم چنین چیزی رو ؟؟
آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
2
47
الان هم احتمالا چون آمارها به ضرر آقایان هست، صندوق بیل المللی پول می شه یک موسسه صهیونیستی، آمریکایی انگلیسی.
در حالیکه همین چند وقت پیش که همین صندوق اعلام کرد سال آینده رشد اقتصادی ایران مثبت خواهد بود (این مطلب تو این گزارش هم اومده ولی نرخش بسیار کم و زیر 1 درصد هست) شده بود تیتر اول رسانه های دولتی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
2
50
خب این نتیجه سیاست های غلط حکومته دیگه
دور از انتظارم نبود البته
بیچاره مردم فقیر
مجِـــــــیـــــــــــــد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
29
8
صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خیلی باحال هستند. اول با سیاست های نولیبرالی ابلهانه و افراطی همه کشور ها رو توی تله می اندازند بعد اونها رو وادار می کنند وام های کلان بگیرند و از این طریق اقتصاد اونها رو زیر سلطه می گیرند و از طریق به دست گرفت کنترل اقتصاد کشور ، دولت ها روتضعیف می کنند و کنترل سیاسی کشور رو به دست می گیرند.


جالب اینجاست که این صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اول سیاست های خودشون رو به کشور ها توصیه می کنند و در اون زمان کلی تبلیغات می کنند که عجب سیاست های اقتصادی خوبی و بعد که سیاست های خودشون اقتصاد کشور رو به قعر دره فرستاد خودشون بر طبل رسوایی می کوبند و همه جا جار می زنند که اقتصاد این کشور داره متلاشی میشه .

یه جورایی مثل شیطون اول آدم رو گول می زنند و بعد هم رسوا می کنند.
نظرات بینندگان