arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

کسری 10 هزار میلیاردی دولت برای پرداخت یارانه‌ها: حذف 10 میلیون نفر؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت برای پرداخت یارانه‌ها به مردم تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد که با ارائه لایحه‌ای به مجلس سعی دارد از محل افزایش قیمت برق، آب و گاز این کسری خود را جبران کند.

احمد سجادی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها تا پایان سال به علت کسری بودجه نمی‌توانیم یارانه‌های پرداختی به مردم را ادامه دهیم، گفت: ما باید عددی حول و هوش ۴۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعبتار کسب کنیم و از این محل به مردم یارانه دهیم در حالیکه ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری داریم.

نماینده مردم سرخس، فریمان، نظریه و احمدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: نظرات نمایندگان دولت و حتی نمایندگان مجلس این که در کمیسیون‌های تخصصی انرژی و برنامه و بودجه بر سر کسری بودجه بحث کرده‌اند مبنی بر این بوده که برای جبران کسری بودجه و توان پرداخت یارانه به مردم قیمت حامل‌های انرژی یعنی آب و برق و گاز را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: حتی دولت برای اینکه افزایش قیمت‌ها را اعمال کند  لایحه هم به مجلس ارائه داده است و برخی از نمایندگان اظهار می‌کنند چاره‌ای جز افزایش نرخ حامل‌های انرژی نداریم تا بتوانیم یارانه‌ها را پرداخت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی یادآور شد: دولت تا پایان سال که حدود ۵ ماه از آن باقی مانده است از نرخ کنونی حامل‌های انرژی  حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند در حالیکه باید حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

 


افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی ریختن بنزین به‌روی آتش
سجادی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه نباید در مقطع کنونی افزایش قیمت حامل‌های انرژی را دنبال کرد، تصریح کرد: بنده شدیداً با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف هستم چرا که هرگونه افزایش قیمتی مانند ریختن بنزین به روی آتش است.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با بیان اینکه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی فشار مضاعف بر مردم وارد می‌شود، یادآور شد: بهترین راهکار برای جبران کسری بودجه دولت حذف سه یا چهار دهک‌ از لیست یارانه بگیرها است که به هیچ وجه نیازی به این یارانه‌ها ندارند.

سجادی با تأکید بر اینکه به ۷۰ میلیون جمعیت یک کشور با درآمدهای متفاوت به شکل یکسان یارانه دهیم، افزود: شناسایی دهک‌های کم درآمد و متمایز کردن آن‌ها از دهک های پردرآمد به روشنی مشخص است و با توجه به اینکه نام افراد در لیست یارانه‌ها ثبت شده به راحتی می‌توان دهک‌های پردرآمد را حذف کرد.


۱۰ میلیون نفر باید حذف شوند
وی با اشاره به اینکه با حذف ۳ دهک از جامعه ۱۰ میلیون نفر از لیست یارانه بگیرها حذف می‌شوند، گفت: اگر ما دست به چنین اقدامی بزنیم دیگر نیازی به افزایش فشار به مردم نیست و بودجه دولت برای پرداخت یارانه‌ها را هم کسری نمی‌آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: برای عملیاتی شدن چنین پیشنهادی نیاز به مصوبه مجلس است که ما باید هرچه سریع‌تر این اقدام را انجام دهیم.

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
43
اگریارانه بقیه دهک ها را هم حذف کنند، مشکل کسری بطور کامل حل میشود و میتوانند با خیال راحت به کارهای مهمتر بپردازند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
1
42
کم کم همه مردم دارن از گرفتن یارانه حذف میشن !
نظرات بینندگان