arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

محسنی‌ثانی: احتمال مرگ طبیعی ستار بهشتی وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه بعدازظهر این کمیسیون برای بررسی مرگ ستار بهشتی وبلاگ‌نویس ایرانی، گفت: احتمال اینکه ستار بهشتی به مرگ طبیعی مرده باشد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا محسنی‌ثانی گفت که جلسه امروز کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور دولت‌آبادی دادستان تهران، سردار ساجدی‌نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ و سلیمانی مدیرکل زندان‌های تهران برگزار شد.

وی در توضیح جمع‌بندی‌های حاصل از این جلسه، گفت: با توجه به اینکه هیچگونه استنادی که بتوان به آن تکیه کرد در این رابطه که قصور و تقصیری از جانب ماموران وجود داشته باشد به نتیجه نرسیده است و از سوی دیگر نتایج اولیه پزشکی قانونی دال بر این است که هیچگونه آثار موثری در فوت ایشان (ستار بهشتی) وجود نداشته است باید منتظر ماند تا نتایج نهایی آزمایشات به دست ما برسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به انجام اقدامات کامل کالبدشکافی ستار بهشتی و انجام نمونه‌گیری‌های کامل، باید منتظر نتایج آزمایشات ماند تا نتایج قطعی‌تر مشخص شود، از سوی دیگر دستگاه قضایی نیز بررسی‌های خود را آغاز کرده است که امیدواریم زودتر دستگاه قضایی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: البته ممکن است اعلام نتایج قطعی آزمایشات مقداری طول بکشد که این نیز امری طبیعی به دلیل نحوه بررسی آزمایشات به شمار می‌آید.

محسنی‌ثانی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد مرگ ستار بهشتی می‌توان این موضوع را اعلام کرد که با توجه به نظرات اولیه پزشکی قانونی، عوامل موثری که بتواند در فوت این وبلاگ‌نویس ایران موثر باشد وجود ندارد مگر آنکه آزمایشات چیز دیگری را نشان دهد.

رییس کمیته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تاکنون نتایج آزمایشات به صورت کامل مشخص نشده است چرا که طبیعتا نتایج آزمایشات بافت‌های نسوجات بدنی خیلی سریع قابل بررسی نیست که این از خاصیت اینگونه آزمایشات است، باید نتایج این آزمایشات مشخص شود تا بتوان قطعا در مورد مرگ ایشان اظهارنظر کرد.

وی اضافه کرد: البته در این رابطه رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های معاند انقلاب بزرگ‌نمایی انجام می‌دهند که این امر به خاطر آن است که مرحوم مدت‌ها با نیروهای معاند ضدانقلاب در خارج از کشور از طریق وبلاگ و یا ایمیل‌هایش ارتباط نزدیکی برای تغذیه نیروهای ضدانقلاب داشته است که به همین دلیل آنها در این زمینه پروژه‌سازی می‌کنند، رویکردی که طبیعتا با واقعیات فاصله بسیار دارد.

محسنی‌ثانی در عین حال گفت که امکان اینکه این مرگ، مرگ عادی و طبیعی نیز باشد، وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال برگزاری جلسه آینده کمیته امنیت داخلی در مورد مرگ ستار بهشتی، گفت: این موضوع بستگی به پیگیری‌های آینده دارد که در صورت نیاز جلساتی را برگزار می‌کنیم تا به نتیجه قطعی‌تری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نتایج حاصل از دلایل مرگ ستار بهشتی به کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی گزارش خواهد شد، اظهار کرد: بعد از قطعی‌تر شدن نتایج بازرسی بازپرسان و آزمایشات پزشکی قانونی، گزارش تکمیلی را به صحن ارائه خواهیم کرد.

محسنی‌ثانی در پایان در مورد احتمال بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان اوین با هدف بررسی دلایل مرگ ستار بهشتی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچون سنوات گذشته برنامه بازدید از زندان‌های مختلف کشور را دارد که در همین راستا از زندان اوین نیز بازدیدی خواهد داشت که این کمیسیون ارتباطی به مرگ ستار بهشتی ندارد.
نظرات بینندگان