arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

اسکار سرانجام واکنش نشان داد: دوست داشتیم ایران از عنوانش دفاع کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بروس دیویس یکی از روسای کمیته فیلم خارجی‌زبان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی می‌گوید تحریم جوایز اسکار ۸۵ از سوی ایران برای این کمیته ناراحت‌کننده بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ بروس دیویس مدیر اجرایی پیشین آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و ران یرکسا که به اتفاق ریاست کمیته فیلم خارجی‌زبان آکادمی را به عهده دارند، در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی ورایتی درباره اشکالات وارد به این کمیته در مورد معرفی نمایندگان کشور‌ها و نحوه انتخاب نامزدهای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان توضیحاتی دادند.

در بخشی از این گزارش/گفت‌وگو که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: «متاسفانه یکی از فیلم‌هایی که امسال در آکادمی امکان نمایش ندارد، کمدی/درام «یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی است که ایران - برنده اسکار فیلم خارجی‌زبان پارسال با «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی - در اعتراض به تولید فیلم ویدیویی ضد اسلامی «معصومیت مسلمانان» در ایالات متحده، حاضر به معرفی آن به آکادمی نشد.

دیویس در‌این‌باره گفت: «مسلما ما ناراحت شدیم. دوست داشتیم قهرمان پارسال برگردد و از عنوان خود دفاع کند. این دو فیلم به لحاظ سبک فیلمسازی متفاوت هستند، اما خیلی ناراحت‌کننده است ایران امسال در اسکار حضور ندارد که این تقصیر فیلمسازان نیست. دوست داریم دنیایی را ببینیم که در آن مسائل هنری تحت تاثیر مسائل سیاسی نیستند.»

امسال در مجموع ۷۱ فیلم برای رقابت در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان به آکادمی معرفی شده‌اند که یک رکورد است.

از میان فیلم‌های معرفی‌شده در ‌‌نهایت پنج فیلم به فهرست نهایی نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان راه پیدا می‌کنند که اسامی آن‌ها ۱۰ ژانویه ۲۰۱۳ (۲۱ دی‌ماه) همراه نامزدان دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام می‌شود.

هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود‌اند هایلند سن‌تر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان