arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

دیدار پر سر و صدای مرکل از پرتغال ؛ قاتل برو گمشو! / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به مناسبت سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، به پرتغال، صدها نفر از مردم این کشور با تجمع در مقابل کاخ ریاست جمهوری، علیه این سفر تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ "پرتغال کشور مرکل نیست"، "آنگلا مرکل قاتل” ، "قاتل برو گمشو" و "آلمان اروپایی آری، اروپای آلمانی نه"، از شعارهایی بود که بر روی دست نوشته های تظاهرکنندگان به چشم می خورد.

آنها همچنین با در دست گرفتن چک بزرگی به مبلغ 34 میلیارد یورو، بنام دویچه بانک آلمان و به امضای مردم پرتغال، به سود وام بانکی 78 میلیارد یورویی اعطایی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، اعتراض کردند.

همزمان، پدرو پاسوش کوئلو، نخست وزیر پرتغال در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانیش تاکید کرد:"عدم وجود رقابت در اقتصاد ما بود که ما را به این وضعیت تقریبا غیرقابل تحمل در زمینه بدهیها و کسری بودجه گسترده کشاند. شرکای اروپایی ما و صندوق بین المللی پول، به ما کمک می کنند، تا از این وضعیت خارج شویم.”

خانم مرکل در مصاحبه روز یکشنبه خود با تلویزیون پرتغال اعلام کرده بود که این کشور تمام اهداف و تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول را محقق ساخته است.

نظرات بینندگان