arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

50 هزار تن انار دچار سرمازدگی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تا قبل از سرمازدگی پیش‌بینی می‌شد بیش از 100 هزار تن انار در استان اصفهان تولید شود، اما این آفات طبیعی حدود 50 هزار تن را به کام خود فرو برد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت: حدود 9 هزار و 900 هکتار از اراضی استان را باغ‌های انار تشکیل می‌دهد که هشت‌هزار و 500 هکتار آن بارور و مابقی نهال است.

رئیس‌زاده افزود: اولین روز عید نوروز سال جاری و اواخر اسفندماه سرمازدگی بسیاری از سرشاخه‌های باغ‌های انار از بین برد و خسارت زیادی وارد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از سرمازدگی پیش‌بینی می‌شد بیش از 100 هزار تن انار در استان اصفهان تولید شود، اما این آفات طبیعی حدود 50 هزار تن را به کام خود فرو برد.

رئیس‌زاده ادامه داد: در هر هکتار حدود شش‌هزار و 500 تن انار تولید می‌شود که رباب، ملس شهررضا و ملس ساوه از ارقام عمده‌ای است که کشت می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از شهرسان‌های عمده‌ای که این محصول را تولید می‌کنند، می‌توان به کاشان، اردستان، نطنز و نجف‌آباد اشاره کرد.

وی یادآور شد: برداشت این محصول از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر آبان‌ماه ادامه درد و پیش‌بینی می‌شود حدود 55 هزار تن برداشت شود.

رئیس‌زاده در پایان تأکید کرد: مصرف سرانه انار در استان پنج کیلوگرم است که با این حساب 24 هزار تن در استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها و از طریق گمرکات مختلف به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.
نظرات بینندگان