arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

سردارنقدی: هر پنج هزار دلار یک شغل ایجاد می کند / 20 میلیارد دلار از واردات غیرضروری است

وی ادامه داد: بیش از دوهزار و 500 نفر از نیروهای بسیج در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده و خدمات خود را در عرصه های مهندسی، پزشکی و امدادی و ... به مردم ارایه دادند.نقدی تصریح کرد: بسیج ساخت یکهزار و 700 واحد مسکونی را در این مناطق تقبل کرده که نیمی از آنها تکمیل شده است و بقیه بزودی به بهره برداری می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هم اکنون بیش از 17 میلیون نفر نیروی بسیجی در کشور سازماندهی شده و در آستانه تحقق تشکیل بسیج 20 میلیونی هستیم.

به گزارش ایرنا سردارˈمحمدرضا نقدیˈ دوشنبه شب در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: بسیج در عرصه های مختلف منشاء خدمات گسترده ای برای نظام بوده و این خدمات هر روز از نظر کمی و کیفی نیز رو به گسترش است.

وی ادامه داد: بیش از دوهزار و 500 نفر از نیروهای بسیج در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده و خدمات خود را در عرصه های مهندسی، پزشکی و امدادی و ... به مردم ارایه دادند.

نقدی تصریح کرد: بسیج ساخت یکهزار و 700 واحد مسکونی را در این مناطق تقبل کرده که نیمی از آنها تکمیل شده است و بقیه بزودی به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از احداث هفت هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده توسط بسیج خبر داد و گفت: تاکنون پنج هزار واحد آن تکمیل شده است و دو هزار واحد دیگر نیز در مدت کوتاهی افتتاح خواهد شد.

سردار نقدی همچنین گفت: در سالجاری 400 هزار نفر نیروی بسیجی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم کشور اعزام شدند و تا پایان سال این رقم به دو میلیون نفر می رسد.

وی با اشاره به فعالیت بسیج در عرصه ورزش نیز گفت: هفته آینده 470 سالن ورزشی که با همکاری بسیجیان و مردم در سراسر کشور ساخته شده است، افتتاح می شود.

وی همچنین از اعزام میلیون ها نفر به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: این اردوها به دلیل انس با شهدا، تاثیر زیادی از نظر فرهنگی و تربیتی در نسل جوان دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: 200 هزار حلقه های صالحین که متولیان اصلی آن روحانیت هستند، در سراسر کشور فعالیت می کنند.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در هر کدام از این حلقه ها که در مساجد برگزار می شود، نوجوانان، جوانان و سایر اقشار مردم در دایره فعالیت های تربیتی بسیج قرار می گیرند.

وی ادامه داد: آشنایی با احکام شرعی، احادیث و توجه به سیره شهدا از جمله فعالیت های انجام شده در این حلقه هاست و محور اصلی آن نیز مرور فرمایشات روز ولایت است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: انجام کارهای جانبی از جمله سرکشی به محرومین، شرکت در نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و برنامه های تفریحی ورزشی از دیگر فعالیت های حلقه های صالحین است.

وی ادامه داد: بسیج در دفاع مقدس در عرصه نظامی خدمات گسترده ای انجام داده است و بعد از آن در عرصه های دیگر نیز به نظام خدمت می کند.

وی برگزاری محافل متعدد انس با قرآن،یادواره های شهدا، برپایی اردوهای راهیان نور و انتشار محصولات گوناگون فرهنگی بویژه در حوزه کتاب را بخشی از فعالیت های فرهنگی بسیج دانست.

نقدی در تشریح نمونه هایی از فعالیت های صورت گرفته، گفت: ما هفت هزار زن شهیده در کشور داریم که تاکنون در مورد آنها اثری منتشر نشده بود درحالی که می توانستیم از آنها به عنوان الگوی برای زنان امروز جامعه، استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج کتاب هایی را در باره این زنان شهیده و روحانیون شهید نیز منتشر کرده است و هر سال چاپ آثار در این زمینه ادامه پیدا خواهد کرد.

سردار نقدی همچنین از برپایی رزمایش های بسیج در 31 استان کشور خبر داد و گفت: تاکنون این رزمایش ها در 14 استان کشور برگزار شده است و تا پایان سال در همه استان ها برگزار می شود.

وی از برگزاری نمایش واقعه غدیر در یکصد شهر کشور خبر داد و گفت: در برخی شهرها اهل تسنن نه تنها به عنوان تماشاگر، بلکه خود در امر برگزاری نمایش حضور پیدا کردند.

سردار نقدی همچنین در باره برنامه های بسیج در ماه محرم گفت: سعی داریم به مبلغان و مداحان توصیه کنیم که در برنامه های ماه محرم، مردم را به روی آوردن به اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و استفاده از کالاهای داخلی تشویق کنند.

وی اظهار داشت: ما سالانه میلیاردها دلار واردات داریم که حدود 20 میلیارد آن غیرضروری است و می توانیم آنها را وارد نکنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه به ازای هر پنج هزار دلار می توانیم یک شغل در کشور ایجاد کنیم، گفت: اگر ما جلوی واردات اجناس غیرضروری را بگیریم مشاغل بسیاری برای جوانان کشور ایجاد می شود.

وی در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و علوی گرگانی دیدار کرد.
نظرات بینندگان