arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

تلاش ترکیه برای دیدار مقتدا صدر با طارق‌الهاشمی

به گزارش رادیو «سوا»، این سفر مقتدا صدر کوتاه و محرمانه است و به منظور تبریک سالگرد تاسیس جمهوری در ترکیه صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: منابع آگاه اعلام کردند که ترکیه تلاش دارد تا موافقت رهبر جریان صدر را که اکنون در این کشور به سر می‌برد، برای دیدار با معاون فراری رئیس‌جمهور عراق جلب کند.

به گزارش خبرگزاری «النخیل»، یک مقام نزدیک به هیئت سیاسی جریان صدر اعلام کرد که «مقتدا صدر» رهبر این جریان در پاسخ به دعوت «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، عازم این کشور شده است و یکشنبه شب در ترکیه بوده است.

به گزارش رادیو «سوا»، این سفر مقتدا صدر کوتاه و محرمانه است و به منظور تبریک سالگرد تاسیس جمهوری در ترکیه صورت گرفته است.

«حسن الموسوی» از مقامات نزدیک به جریان صدر گفت: برنامه سفر مقتدا صدر و دستور کار دیدارهایش در ترکیه هنوز علنی نشده است.

این درحالی است که برخی منابع آگاه سیاسی نزدیک به «طارق الهاشمی» معاون فراری رئیس‌جمهور عراق ادعا کرده‌اند که ترکیه تلاش دارد تا ملاقاتی میان صدر و هاشمی صورت گیرد.

در سالگرد اعلام جمهوری ترکیه، هیئتی از جریان صدر شامل «بهاء الاعرجی»، «آل‌یاسین»، «امیر الکنانی»، «حسن المنصوری» و «مشرق ناجی»، به سفارت ترکیه در عراق رفتند و این روز را تبریک گفتند و در این سفارتخانه، از مقتدا صدر برای سفر به ترکیه دعوت به عمل آمد.
نظرات بینندگان