arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

تبلیغ قانون گریزی با همکاری احمدی نژاد و صداوسیما؟!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازتاب نوشت:

دو روز قبل در بخشهای مختلف خبری صداوسیما، بخشی از دیداررئیس جمهور با بازنشستگان پخش شد که در آن اعلام کرد 100 میلیارد تومان برای یک موضوع اختصاص می دهد.

طبق این فیلم احمدی نژاد بعد از طرح یک مشکل در جلسه پرسید: 100 تا بسه؟ و بعد از پاسخ مثبت، شاید برای دل خوش کردن آنها تخصیص داد و  اعلام کرد یک صد میلیارد برای ... می دهد و همه کف زدند.

بعد هم گفت: آیا رای اینها مهم تر از رای 21 وزیر نیست؟ همه تایید کردند. او هم گفت تصویب شد.

سیما چندین بار این سکانس را در بخش های مختلف خبری پخش کرد.

صرف نظر از این که این مبلغ برای بازنشستگان تخصیص می یابد یا نه، پرسش اینجاست که آیا این ترویج بی قانونی نیست؟ وقتی بیست وزیر چیزی را تایید می کنند، هم رای نمایندگان ملت را دارند و هم نسبت به بودجه ها و قوانین و مشکلات و راهکارها و اولویت ها اطلاع دارند. اما چطور رئیس جمهور به خود حق می دهد یکصد میلیارد توان را بدون مصوبه هیئت وزیران قول بدهد و آن را با این استدلال ضد قانون مصوبه بداند؟

البته بازنشستگان بیش از این مستحق حمایت هستند، اما اولا وقتی بسیاری از مصوبات قانونی به ویژه در اوضاع کنونی کسر بودجه دولت به نتیجه نمی رسند، باید تردید کرد که این تخصیص به نتیجه برسد و ثانیا، این رویه ضد قانونی همان است که همه به خاطر آن، از رئیس جمهور می نالند و سیما هم اینجنین تبلیغ می کند.

البته شاید برخی هم معتقد باشند سیما می خواسته با پخش این فیلم، به نقد این رویه رییس دولت بپردازد؛ البته بنده اطلاعی در این زمینه ندارم.

نظرات بینندگان