arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

دیدار فراکسیون اصولگرایان با آملی‌لاریجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به دیدارهای چند هفته قبل این فراکسیون با رئیس‌جمهور و روز گذشته با آیت‌الله لاریجانی گفت: تلاش داریم با رئیس مجلس نیز درباره تعامل قوا دیدار کنیم.
 
به گزارش فارس، علیرضا زاکانی سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در جلسه امروز (سه‌شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فراکسیون اصولگرایان مجلس با توجه به شرایط خطیری که کشور با آن مواجه است و درک درستی که از نقشه راه دشمن برای فشار اقتصادی به مردم و استفاده از اعتراضات اجتماعی دارد با سران قوا دیدار و گفت‌وگو می کند.
 
وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با تفرقه در بین مسئولان زمینه عدم مدیریت صحنه را از آنان بگیرد، افزود:  سه هفته پیش دیداری با آقای رئیس جمهور داشتیم که در این دیدار جدی اما صمیمی تحلیل خودمان را از شرایط روز مطرح کردیم و طرفین اخبار و اطلاعات را تبادل کردند.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه تلاش برای تفاهم و تعامل بیشتر مجلس و دولت خواست اصولگرایان مجلس است به دیدار روز گذشته اعضای این فراکسیون با آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت:‌ در این دیدار که قریب به دو ساعت طول کشید ما نظرات خود را بیان کردیم و اعضای هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان درخواست جدی از رئیس قوه قضاییه داشتند تا با جایگاه علمی و حقوقی که ایشان دارد شرایط را برای بهتر شدن وضعیت هدایت کنند.
 
زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس قوه قضائیه درباره طرح سوال از رئیس جمهور اظهار نظر کرده است یا نه گفت: بنده در این زمینه با آیت‌الله لاریجانی صحبتی نداشتم اما ممکن است برخی از اعضای هیئت رئیسه اصولگرایان با ایشان در این زمینه صحبتی داشته باشند.
 
زاکانی از درخواست هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان برای دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود:‌ انشاء‌آلله این دیدار هم در آینده برگزار خواهد شد.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوالی درباره طرح سوال از رئیس جمهور گفت: موضع ما در قبال طرح روشن است، تمام تلاش ما این بود که مطابق ماده 236 آئین‌نامه عمل شود یا اینکه شرایطی فراهم شود تا شکاف بین قوا و آزار افکار عمومی فراهم نشود.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان با رئیس جمهوری گفت: چنین بحثی مطرح نبوده اما ممکن است زمینه چنین دیداری از سوی دستگاه اجرایی فراهم شود.
 
زاکانی با بیان اینکه اتهامات زیادی علیه فراکسیون اصولگرایان مطرح شد، گفت: موضع ما در قبال مسائل روشن است ما از مواضع درست دولت حمایت می‌کنیم و هر کجا که اشکالی باشد بیان می‌کنیم اما متاسفانه اتهاماتی را مطرح کردند که اصلا درست نبود.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما از زمان حضور رئیس جمهور در صحن علنی اطلاع دارید، گفت: ما اطلاعی در این زمینه نداریم اتهاماتی که این روزها به فراکسیون اصولگرایان درباره طرح سوال زده شده جفا بوده است.
 
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان در پایان با اشاره به جلسه اخیر فراکسیون اصولگرایان درباره اقتصاد مقاومتی گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروه‌های تخصصی فراکسیون اصولگرایان فعالیت خود را بطور جدی دنبال کنند و از طرفی با توجه به شرایط مهم اقتصادی کارگروه اقتصادی فراکسیون نیز تشکیل شده است.
نظرات بینندگان