arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

معاون اول رئیس جمهور: ۸۰۰ میلیون نفر در منطقه زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر در منطقه ما براساس معیار قدرت برابری خرید 800 میلیون نفر زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند.

محمدرضا رحیمی در اختتامیه سومین اجلاس وزرای کشورهای عضو کمیسیون اقتصادی - اجتماعی ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه با موضوع "مشارکت عمومی - خصوصی برای توسعه زیرساخت" در تهران گفت: تحقق آرمان‌های بشری برای زندگی سعادتمند متضمن رفع جنگ، تبعیض، فقر و برقراری کرامت انسانی، آزادی، صلح و توسعه پایدار است.

در ادامه گزیده ای از اظهارات معاون اول رئیس جمهور به نقل از مهر می آید:

بسیاری از مردم جهان کماکان باید با فقر در آینده دست و پنجه نرم کنند. این وضع ناشی از مدیریت ناکارآمد حاکم بر دنیا است که از ویژگی های آن، حاکمیت نظام سلطه بر مراکز قدرت و مدیریت اقتصادی در انحصار چند دولت خاص است.

باید همگان در فضای عادلانه در مدیریت جهانی مشارکت داشته باشند تا فرصت برخورداری از امکانات برای همه فراهم شود. بحران‌های اقتصادی چالش‌های جدیدی را برای کشورها ایجاد کرده و خلق دارایی های کاغذی بزرگترین سوء استفاده تاریخی تلقی می شود.

اکنون اکثریت ملت‌های فقیر باید تاوان سوء استفاده و سوء مدیریت‌ها را بپردازند؛ از جمله تبعات بحران اقتصادی جهان، توسعه نیافتگی و گسترش فقر است. در منطقه آسیا و اقیانوسیه هم اکنون نرخ بیکاری 4.6 درصد است که در مقایسه با 9.5 درصد آمریکای شمالی و 8.1 درصد آفریقا دارای کمترین نرخ بیکاری است.

هم اکنون در منطقه ما براساس معیار قدرت برابری خرید 800 میلیون نفر زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند. برای مواجهه با فقر و بی عدالتی باید پیشرفت اقتصادی انجام شود و کارآفرینی محرک پیشرفت اقتصادی است، از این رو با اتکای صرف به بودجه عمومی دولت نمی توان اقدامات موثری را انجام داد.

کشورهای منطقه باید در تدوین راهبردها و سیاست‌های کلان همکاری همگون داشته باشند. در این بخش تدوین نقشه راه منطقه ای می تواند راهگشا باشد، همچنین به عنوان پیشنهاد سوم برنامه اقدام برای پاسخ سریع به موانع اجرای موفق مشارکت های عمومی - خصوصی منطقه تدوین شود.
نظرات بینندگان