arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

توضیحات بنیاد شهید درباره علل عدم اعزام «حاج ناصر» برای درمان به آلمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خبر "حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» همچنان پیگیر اعزام حاج ناصر" که با نگاهی به سرگذشت یک جانباز به موضوع اعزام نشدن به خارج از کشور برای امر درمان وی پرداخته بود، گفت: بر اساس نظر شورای عالی پزشکی بنیاد شهید و متخصصان این شورا، وضعیت این جانباز در داخل کشور قابل کنترل بوده و نیازی به اعزام وی به کشور آلمان نیست.

حسن خسروآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: این جانباز با مراجعه به بیمارستان خاتم‌الانبیاء بدون هیچ مشکلی می‌تواند تحت درمان قرار بگیرد، چرا که علی‌رغم اعزام‌های قبلی وی به کشورهای اروپایی، درمان نشده است.

وی ضمن بیان اینکه این جانباز به دلیل ماهیت بیماری به صورت صد درصدی قابل درمان نیست و تنها می‌توان روند بیماری را کنترل کرد، گفت: با نظر پزشکان متخصص بهتر است این جانباز در داخل کشور تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد.

خسروآبادی ادامه داد: اعزام به خارج بسیاری از جانبازان لزومی ندارد. آنها تصور می‌کنند اگر به کشورهای اروپایی سفر کنند با داروهای ویژه‌ای که در اختیار آنها می‌گذارند، بهبود می‌یابند، این در حالیست که آنها از اینکه پزشکان خارجی با ارائه برخی از همان داروها در حال آزمایش تاثیر داروهای جدید به روی جانبازان هستند، بی‌خبرند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید به زاویه دیگری از ارائه داروهای خارجی به جانبازان اشاره کرد و در توضیح بیشتر این موضوع، اظهار کرد: عوارض بعضی داروهای خارجی نامشخص است، به طوری که برخی شرکت‌های خارجی با ارائه رایگان آن به پزشکان ایرانی، در صدد آزمایش تاثیر داروها به روی جانبازان هستند.

وی با انتقاد از اینکه برخی رسانه‌ها در خبرسازی اعلام می‌کنند، بنیاد شهید داروهای خارجی را تامین نمی‌کند، تاکید کرد: برخی از این شرکت‌های دارویی یک ماه پس از تولید دارو، برای آگاهی از اثرات آن، حتی به پزشکان برای تجویز آن برای بیماران، حق‌الزحمه هم پرداخت می‌کنند که این امر از نظر بنیاد شهید قابل پذیرش نیست، چرا که نمی‌توان نتایج عوارض داروها را پس از دو تا سه ماه استخراج کرد.

خسروآبادی در خاتمه با تاکید بر اینکه واقعیت برخلاف آنچه است که عنوان می‌شود، از رسانه‌ای شدن برخی موضوعات مربوط به امور جانبازان انتقاد کرد و گفت: این تاسف‌آور است که در نمایشی احساسی، فرهنگ ایثار و شهادت را تنزل می‌دهیم و به این موضوع می‌رسیم که چرا جانبازی به خارج از کشور اعزام نشده است.
نظرات بینندگان