arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱

قدرت اسرائیل به این زن می رسد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زیپی لیونی، وزیر پیشین امور خارجه اسراییل حزب جدیدی تاسیس کرد. رهبر سابق حزب کادیما نام حزب جدیدش را هاتنوا به معنای جنبش نامیده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ زیپی لیونی دلیل اصلی تاسیس حزب جدیدش را صلح برای اسراییلی ها عنوان کرده و گفت است حاضر نیست با کسانی که مانع صلح در اسراییل می شوند همدست شود.

زیپی لیونی پس از انکه در کنفرانس مطبوعاتی حزب جدیدش را معرفی کرد به خبرنگاران گفت: "فکر می کنم اسراییل براهی اشتباه می رود و ما باید سیاست و دیپلماسی جدیدی با توجه به تهدیدهای موجود پیش بگیریم. این راهی است که در پیش خواهم گرفت.”

وزیر خارجه اسراییل در زمان حمله سال 2008 اسراییل به غزه، از سیاستهای دولت نتانیاهو انتقاد کرد و استراتژی دولت اسراییل در حمله اخیر به نوار غزه را اشتباه خواند.

تاسیس حزب جدید توسط لیونی که جزو سیاستمداران چپگرای اسراییل محسوب می شود باعث شده تا حزب کارگر نسبت به این اقدام وی انتقاد کند.

این کار لیونی به عنوان رهبر سابق حزب کادیما، حزب اصلی مخالف نخست وزیر کنونی بنیامین نتانیاهو، باعث تضعیف کادیما و تقویت بیش از پیش لیکود حزب راستگرای اسراییل خواهد شد. گفته می شود تشکیل احزاب جدید در آستانه انتخابات کنست، پارلمان اسراییل، شایع است و بعید به نظر می رسد که لیونی با حزب جدیدش بتواند رای چندانی را بدست بیاورد.

نظرات بینندگان