arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱

آموزش سبک زندگی ایرانی به دانش‌آموزان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از ارائه آموزش سبک زندگی ایرانی به دانش آموزان خبر داد.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اظهار کرد: دانش‌آموزان باید سبک و اسلوب زندگی ایرانی را فراگیرند.

وی افزود: آنچه که هم‌ اکنون به عنوان مهارت‌های زندگی معروف شده همان نکاتی است که سازمان جهانی یونیسف پیش‌‌بینی کرده است و شامل مهارت نه گفتن کودکان و نوجوانان، آشنایی با مخاطره‌هایی مثل اعتیاد، ایدز، آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی و... است که در سال‌های قبل به صورت ملایم و با توجه به ملاحظات فرهنگی در کتاب‌های درسی یا به صورت جزوه لحاظ شده است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان خاطرنشان کرد: نگاه ما در برنامه درسی ملی فراتر از این مباحث است و قصد داریم نحوه زندگی کردن براساس سبک و اسلوب ایرانی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم که خواسته‌های یونیسف نیز در آن گنجانده می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محتوای کتاب مهارت‌های زندگی گفت: در این کتاب شیوه زندگی و آداب زناشویی، یادگیری حرفه‌های اولیه همچون برق‌کاری و تعمیر لوازم در منزل، آشنایی با نظام‌های اداری، و آداب معاشرت ازدواج آمده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین آموزش مهارت سخن گفتن و ارتباط با دیگران، مهارت شنیدن، دوستی کردن، مهارت درس خواندن و نحوه پیدا کردن شغل را بخشی از نیازهای نوجوانان و جوانان امروز برای حضور در جامعه دانست و گفت: تمامی این موارد در کتاب مهارت‌های زندگی لحاظ خواهد شد.
نظرات بینندگان