arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۱

كشف ۶ هزار متر كانال آبی برای انتقال كالای قاچاق

این كانال ها برای قاچاق كالا مورد استفاده قاچاقچیان قرار می گیرد كه مرزبانان دریایی ما توانستند آن را كشف و مسیر ورود كالای قاچاق را مسدود كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایلنا: جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: قاچاقچیان كانال هایی در دریا ایجاد می كنند كه برای حمل راحت تر كالا است تا از چشم مرزبانان پنهان بماند و خوشبختانه این كانال‌ها كشف شد.

سردار گراوند جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ۶هزار متر كانال آبی قاچاق كالا در مرزهای آبی جنوب كشف شد.

وی گفت: این كانال ها برای قاچاق كالا مورد استفاده قاچاقچیان قرار می گیرد كه طی چندین عملیات‌ شناسایی، مرزبانان دریایی ما توانستند آن را كشف و مسیر ورود كالای قاچاق را مسدود كنند.

گراوند تصریح كرد: كانال هایی كه قاچاقچیان در دریا ایجاد می كنند برای حمل راحت تر كالا است تا از چشم مرزبانان پنهان بماند كه خوشبختانه این كانال كشف شد.

وی در ادامه گفت: مجموعا در آبان ماه امسال با انهدام چند باند بزرگ قاچاق، از ورود بیش از ۱۰۶هزار محموله انواع کالاهای ممنوعه و بیش از هزار و ۱۵۰ محموله انواع کالاهای ضد فرهنگی به کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: مرزداران کشور طی این مدت با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی از ورود تعدادی از اتباع کشورهای بیگانه به حریم امنیتی مرز کشورمان مطلع شده و در عملیات‌های منسجم و غافلگیرانه بیش از دو هزار ۳۰۰ نفر از این افراد را دستگیر و بیش از ۲۸ هزار نفر دیگر را از نقطه صفر مرزی طرد کردند.

وی همچنین گفت: در ارومیه نیز ماموران ما توانستند ۶۴۱ دستگاه ماهواره را شناسایی و كشف كنند كه این اقدام در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی صورت گرفته است.
نظرات بینندگان