arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

آیا بازی جوانمردانه در فوتبال همچنان معنی دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرگ دلخراش ریچارد نیووِنهَوزن، نه تنها هلند که جامعه جهانی فوتبال را شوکه و بار دیگر این پرسش را مطرح کرده است که آیا بازی جوانمردانه در فوتبال همچنان معنی دارد؟

به گزارش انتخاب ؛ یکشنبه شب، این کمک داور یک دیدار غیرحرفه‌ای توسط دو جوان پانزده و شانزده ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و ساعاتی بعد به کما رفته و جان خود را از دست می‌دهد.

به رغم تدابیر گوناگون امنیتی برای جلوگیری از حضور هواداران خشن و متعصب در ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین، خشونت همچنان دامنگیر فوتبالیست‌ها و علاقمندان به فوتبال است.

دو هفته پیش در رُم، آشلی میلز هوادار باشگاه انگلیسی تاتنهام در آستانه دیدار تیمش در رقابت‌های لیگ اروپا مورد حمله یک باند متعصب مسلح به سلاح سرد قرار گرفت و از ناحیه سر و کشاله ران به شدت آسیب دید.

او که دوشنبه شب از بیمارستان مرخص شده با سپاسگزاری از پرستاران و پزشکان بیمارستان می‌گوید: «آن‌ها به رغم اینکه زبان مرا درست نمی‌فهمیدند خیلی زحمت کشیدند و کمکم کردند. حقیقتا ممنونشان هستم.»

به رغم تفاوت‌های ظاهری، این دو رخداد تاسف آور از این واقعیت تلخ حکایت دارند که فوتبال باوجود جذابیت و زیبایی، ابعاد کثیف و زشت نهفته ای را نیز در بر دارد.

نظرات بینندگان