arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

افزايش 2.5 برابري قيمت قطعات توليد خودرو

وي يادآور شد: هم اكنون به دليل مشكل نقدينگي و افزايش هزينه توليد، حدود 40 درصد از ظرفيت توليدي ما فعال بوده و مابقي آن با تعطيلي روبرو است و ما مجبور به تعديل نيرو شده ايم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون بازرگاني يكي از شركت هاي تامين كننده قطعات خودرو از افزايش 2.5برابري قيمت محصولات اين شركت نسبت به سال گذشته خبر داد.

علي قويدل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، با بيان اين مطلب گفت: به دليل افزايش شديد قيمت مواد اوليه و كاهش نقدينگي شركت ها، خطوط توليد قطعه سازان با خطر تعطيلي مواجه شده است.

وي با اشاره به مشكلات ايجاد شده براي شركت هاي قطعه سازي در تامين ارز مورد نياز براي واردات مواد اوليه توليد، اظهار داشت: با توجه به اينكه دولت ارز مرجع 1226 توماني را در اختيار قطعه سازان قرار نداده، اين شركت ها مجبور به واردات مواد اوليه با استفاده از ارز آزاد شده اند كه اين اقدام، هزينه هاي تمام شده شركت ها را افزايش داده است.

قويدل که شرکت متبوعش توليدكننده دريچه هوا و واتر پمپ خودرو است، ادامه داد: قطعه سازان در واردات مواد اوليه علاوه بر مشكلات تامين ارز، با تصميمات نادرست داخلي هم مواجه هستند كه موجب بروز مشكلات فراواني براي آن ها شده است.

معاون پارت صنعت كاربراتور ايران، بيان كرد: از ابتداي سال جاري با مشكل تامين نقدينگي مواجه هستيم و شركت هاي توليدكننده خودرو هم به علت كمبودها نتوانسته اند طلب هاي قطعه سازان را به صورت قابل قبولي پرداخت كنند.

وي يادآور شد: هم اكنون به دليل مشكل نقدينگي و افزايش هزينه توليد، حدود 40 درصد از ظرفيت توليدي ما فعال بوده و مابقي آن با تعطيلي روبرو است و ما مجبور به تعديل نيرو شده ايم.

قويدل اضافه کرد: ما به لحاظ فناوري در سطح بالايي هستيم اما مشكلات ارزي و تامين مواد اوليه ما را دچار مشكل كرده و افزايش قيمت نيز داشته ايم زيرا قطعات ما حدود 11 يورو ارزبري دارد و هر اتفاقي كه براي قيمت ارز بيافتد، مستقيم بر قيمت توليدات تاثير مي گذارد.

اين فعال صنعت قطعه سازي در پايان خاطرنشان کرد: شركت هاي قطعه سازي به علت طلب انباشته بانك ها و سودهاي بانكي كلان، تمامي درآمدهاي خود را بايد به بانك ها بپردازند به گونه اي كه به نظر مي رسد آن ها براي بانك ها كار مي كنند.
نظرات بینندگان