کد خبر: ۸۶۴۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴

وزیر علوم: نگهداری کالا‌ها در بندر شهید رجایی مبتنی بر مطالعات علمی نبوده/ عجیب است که چند ماه و گاهی چند سال، یک کالا در بندر می‌ماند

وزیر علوم گفت: یکی از مشکلاتی که منجر به حادثه بندر شهید رجایی شد این بود که نگهداری کالاها مبتنی بر مطالعات علمی نبوده است، بندر و اسکله به عنوان پروژه به دانشگاه واگذار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  		 			وزیر علوم: نگهداری کالا‌ها در بندر شهید رجایی مبتنی بر مطالعات علمی نبوده/ عجیب است که چند ماه و گاهی چند سال، یک کالا در بندر می‌ماند 		 	 			وزیر علوم: نگهداری کالا‌ها در بندر شهید رجایی مبتنی بر مطالعات علمی نبوده/ عجیب است که چند ماه و گاهی چند سال، یک کالا در بندر می‌ماند

مهر: وزیر علوم گفت: یکی از مشکلاتی که منجر به حادثه بندر شهید رجایی شد این بود که نگهداری کالاها مبتنی بر مطالعات علمی نبوده است، بندر و اسکله به عنوان پروژه به دانشگاه واگذار شود.

حسین سیمایی صراف درباره جزئیات آمادگی دانشگاه‌ها برای کمک به سیاست گذاری و کاهش مخاطرات سهمگین و تهیه گزارش‌های تخصصی و پیشنهادهای سیاستی مناسب در پی حادثه انفجار در اسکله بندر شهید رجایی گفت: یکی از مشکلاتی که منجر به حادثه بندرشهید رجایی شد این بود که نگهداری کالاها مبتنی بر مطالعات علمی نبوده است.

وی ادامه داد: ما طبق ماموریتی که آقای رئیس جمهور بارها تکرار کرده‌اند و اینکه دانشگاه‌ها باید مسئله محور و ماموریت گرا باشند، اعلام آمادگی کردیم تا بندر و اسکله به عنوان پروژه به نهاد دانشگاه واگذار شود و دانشگاه درباره نحوه نگهداری، مکان نگهداری و سریع‌تر شدن تخلیه بندر مطالعه و تحقیق خواهد کرد.

وزیر علوم افزود: واقعاً مورد عجیب و غریبی است که چند ماه و گاهی چند سال یک کالا در بندر می‌ماند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته ترخیص کالا بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت صورت می‌گیرد ولی در بندر ما تا کالا جابه جا شود ماه‌ها طول می‌کشد.

سیمایی افزود: این موضوع دلایل مختلف دارد حتی یک دلیل آن می‌تواند نحوه مقررات گذاری باشد مقررات گذار ی متورم باعث می‌شود کالا آنجا انباشت شود.

وزیر علوم درباره اینکه آیا درخواست کمکی در خصوص موارد عنوان شده از دانشگاه‌ها صورت گرفته است؟ گفت: در حال حاضر خیر.

نظرات بینندگان