arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱

قرعه‌کشي ليگ قهرمانان آسيا/نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند

نخستين حضور تيم فوتبال تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا مورد توجه سايت کنفدراسيون فوتبال قاره کهن قرار گرفته، به گونه‌اي که اين حضور را در صدر اخبارش قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قرعه‌کشي ليگ قهرمانان آسيا انجام شد و نمايندگان ايران حريفان خود را شناختند.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، امروز قرعه‌کشي ليگ قهرمانان آسيا در محل کنفدراسيون فوتبال آسيا انجام شد که استقلال ايران با الاهلي امارات، الريان قطر و الهلال عربستان هم گروه شد. سپاهان ايران با الغرافه قطر، الاهلي عربستان و برنده لوکوموتيو ازبکستان و النصر امارات در يک گروه قرار گرفت و تراکتورسازي ايران نيز با الشباب عربستان، الجزيره امارات و الجيش قطر هم گروه شد.

** نتيجه قرعه‌کشي

گروهA

الشباب عربستان – الجزيره امارات - تراکتورسازي ايران – الجيش قطر

گروه B

لخويا قطر – الاتفاق عربستان - پاختاکور ازبکستان – برنده صباي قم و الشباب امارات

گروه C

فولاد سپاهان ايران – الغرافه قطر - الاهلي عربستان – برنده لوکوموتيو ازبکستان و النصر امارات

گروه D

الاهلي امارات – استقلال ايران- الريان قطر – الهلال عربستان

گروه E:

سئول کره جنوبي – جيانگ چين- وگال تاسنداي ژاپن برنده پلي‌آف بريسبون استراليا و بوريرام تايلند

گروه F:

چون بوک – هيونداي کره جنوبي - گوانگجوي اورگراند چين – اوراوردز ژاپن، موانگ تاي تايلند

گروه G:

پوانگ استيليرز کره جنوبي، بي جينگ گوآن چين، بنيادکار ازبکستان، ساموفرانس استراليا

گروه H:

سوون سامسونگ کره جنوبي، قهرمان جام حذفي ژاپن، سنترال مارينوس استراليا ، گوانگجو رنهه چين

تراکتورسازي مورد توجه کنفدراسيون فوتبال آسيا

نخستين حضور تيم فوتبال تراکتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا مورد توجه سايت کنفدراسيون فوتبال قاره کهن قرار گرفته، به گونه‌اي که اين حضور را در صدر اخبارش قرار داده است. سايت رسمي کنفدراسيون فوتبال آسيا در صدر گزارشي که از تيم‌هاي حاضر در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا منتشر کرده، نام تيم فوتبال تراکتورسازي ايران را قرار داده و به نخستين حضور اين تيم در اين رقابت مهم قاره‌اي اشاره کرده است. اين سايت در ابتداي گزارش خود آورده: تراکتورسازي از ايران، نخستين حضورش را در جمع برترين‌هاي قاره آسيا تجربه مي‌کند. علاوه بر اين تيم، سپاهان به عنوان قهرمان ليگ برتر ايران و استقلال، تيم بزرگ تهراني در مرحله گروهي رقابت‌ها حضور دارند. تيم فوتبال صباي قم هم بايد با يکي از تيم‌هاي الشباب و النصر امارات و لوکوموتيو ازبکستان، در مرحله پلي آف مصاف دهد.

اين سايت همچنين به غيبت تيم فوتبال اولسان هيونداي کره جنوبي در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا اشاره کرده و مي‌گويد: قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها شانسي براي دفاع از عنوانش ندارد چون نتوانسته در «کي ليگ» (ليگ برتر کره‌جنوبي) در جمع چهار تيم اول قرار بگيرد. اين تيم تنها به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به سوون سامسونگ، در رده پنجم جدول قرار گرفت و از رسيدن به ليگ قرهرمانان آسيا بازماند.

از نکات جالب توجه رقابت‌هاي امسال اين است که دو تيم ازبکستاني پاختاکور و لوکوموتيو در جمع تيم‌هاي غربي آسيا قرعه‌کشي مي‌شوند و بنيادکور با تيم‌هاي شرقي بازي مي‌کند. همچنين قهرمان جام حذفي ژاپن که به جام امپراتوري معروف است، پس از مشخص شدن وارد مسابقات خواهد شد.

 ‌تيم‌هاي حاضر فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا به اين شرح هستند:

** مرحله پلي‌آف:

صباي قم (ايران)،‌ النصر و الشباب (امارات)، لوکوموتيو (ازبکستان)،‌ بريزبان (استراليا) و بوريرام (تايلند).

* مرحله گروهي منطقه غرب آسيا:

الشباب، الاهلي، الهلال و الاتفاق (عربستان سعودي)،‌ لخويا، الغرافه، الجيش و الريان (قطر)، سپاهان، استقلال و تراکتورسازي (ايران)، العين و الجزيره (امارات) و پاختاکور (ازبکستان).

* مرحله گروهي منطقه شرق آسيا:

سانفريس هيروشيما، وگالتا سانداي، اوراوا ردز و قهرمان جام حذفي (ژاپن)، اف.سي.سئول،‌ سوون سامسونگ، جونبوک موتورز و پوهانگ استيلرز (کره‌جنوبي)، گوانگژو اورگراند، جيانگ‌سو، بيجينگ گوآن و گوانگژو رنهه (چين)، بنيادکور (ازبکستان)، موآنگتونگ (تايلند) و مارينرز (استراليا).
نظرات بینندگان