arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱

خاطره قرائتی از اولین حضور در سیما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در هشتم دی ماه 1324 در شهر کاشان دیده به جهان گشود. پدرش، شیخ علینقی قرائتی، از بازاریان خوشنام و مذهبی شهر بود.

به گزارش انتخاب به نقل از تبیان، شهرت قرائتی از این جهت به این خانواده داده شده بود که پدر شیخ علینقی قرائتی در دوره رضاشاه با برگزاری مراسم قرائت قرآن در خانه‌ها به احیای سنت‌ها و مفاهیم دینی همت می‌گماشت.

 
حاج شیخ علینقی نیز با وجود اشتغال در بازار، سیره پدر را پی‌گرفت و علاوه بر آموزش قرآن، در احیای مساجد و تکایای مخروبه فعال بود. از همین رو وی علاقه‌مند بود محسن نیز به تحصیل علوم دینی بپردازد.

 
براین اساس محسن قرائتی در سن چهارده سالگی به اصرار پدر وارد حوزه علمیه کاشان به ریاست آیت الله حاج شیخ جعفر صبوری قمی شد.

 
وی علاوه بر تحصیل مقدمات، در جلسات تفسیر قرآن توسط آیت الله حاج شیخ علی آقا نجفی شرکت می کرد. جلساتی که موجب پیوند وی با قرآن شد. یک سال بعد (1339) برای تکمیل تحصیلات خود به قم عزیمت کرد.

 
در این شهر در مدارس دینی آیت الله گلپایگانی و خان مشغول تحصیل شد. در مدت تحصیل، چندی به نجف اشرف رفت و به تحصیل رسائل و مکاسب پرداخت.مدتی هم در حوزه علمیه مشهد به فراگیری علوم دینی مشغول شد. پس از طی دروس سطح عالی در درس خارج فقه حاضر شد.

 
حجت الاسلام محسن قرائتی از دوره تحصیل لمعه به مطالعه تفسیر مجمع البیان همت گماشت. از همان زمان، مطالعات و مباحثات تفسیری خود را یادداشت می‌کرد.

 
افرادی چون آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی و شهید نورالله طباطبایی نژاد وی را در مباحثات تفسیری همراهی می‌کردند.
نظرات بینندگان