arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱

فراخوان تظاهرات جبهه نجات ملی مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فراخوان تظاهرات جبهه نجات ملی مصر و تظاهرات و درگیری موافقان و مخالفان رئیس جمهور این کشور در برخی شهرهای مصر از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از المصری الیوم، چهار میلیون و 597 هزار و 382 نفر (56.5 درصد) در مرحله نخست همه پرسی قانون اساسی مصر در 10 استان این کشور به این همه پرسی رای مثبت دادند.

در مقابل، سه میلیون و 537 هزار و 264 نفر (43.5 درصد) نیز رای مخالف دادند. مرحله دوم همه پرسی قرار است شنبه (دوم دی ماه) در بقیه استانهای مصر برگزار شود.

پس از اعلام نتایج همه پرسی، احزاب و جنبشهای مخالف همه پرسی با برپایی تظاهراتی در السویس اعتراض خود را به قانون اساسی جدید مصر اعلام کردند.

اخوان المسلمین مصر نیز در مقابل با برپایی تظاهراتی در این شهر حمایت خود را از قانون اساسی جدید که شریعت اسلام را منبع قانونگذاری در کشور تعیین کرده است اعلام کردند.



الیوم السابع نیز گزارش داد: شماری از موافقان و مخالفان همه پرسی قانون اساسی مصر در شهر ناصر در استان بنی سویف با یکدیگر درگیر شدند.

"احمد فتحی" سخنگوی رسمی حزب عدل در بنی سویف، با برپایی راهپیمایی سکوت در خیابانهای شهر ناصر در اعتراض به همه پرسی قانون اساسی مصر تظاهرات کردند.

گفته می شود شماری از جوانان حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر به تظاهرات کنندگان در شهر ناصر حمله ور شدند. این در حالی است که برخی جوانان این حزب نیز سعی داشتند مانع درگیری و حمله به تظاهرات کنندگان شوند.

خبر دیگر اینکه جبهه نجات ملی متشکل از احزاب مخالف مصری با طرح ادعای تقلب در همه پرسی قانون اساسی مصر برگزاری تظاهرات سراسری در روز سه شنبه را خواستار شد.

احزاب مخالف مصری بر ضرورت برگزاری مجدد مرحله نخست همه پرسی قانون اساسی این کشور تاکید کرده اند.
نظرات بینندگان