arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۰۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۱

تکذیب خبر فوت جلال طالبانی، تایید سکته مغزی + بیوگرافی

رسانه‌های عراقی از مرگ بالينی و به كما رفتن جلال طالبانی، رئيس‌جمهور عراق كه به دليل وخامت حال جسمانی از شب گذشته در بيمارستان «الطيبه» بغداد بستری شده است، خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دفتر رییس جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حال عمومی جلال طالبانی پس از بستری شدن در بیمارستانی در بغداد با ثبات گزارش شده است.

این در حالی است که برخی رسانه های عرب زبان منطقه گزارش داده اند که جلال طالبانی به دنبال سکته مغزی امروز در بیمارستانی در بغداد فوت کرده است .

بیانیه مزبور افزود: رییس جمهور 72 ساله عراق دوشنبه شب در اثر تصلب شرائین راهی بیمارستان شد و نوری مالکی نخست وزیر از او دیدن به عمل آورد.

وزیر خارجه عراق درگذشت طالبانی را تکذیب کرد

از سوی دیگر شبکه العربیه نیز به نقل از هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق درگذشت طالبانی را تکذیب کرد.

این در حالی است که قبل از انتشار این خبر دو شبکه تلویزیونی المیادین و المنار به نقل از برخی از منابع رسانه ای عراق از درگذشت طالبانی خبر داده بودند.

اخبار پیشین

رسانه‌های عراقی از مرگ بالينی و به كما رفتن جلال طالبانی، رئيس‌جمهور عراق كه به دليل وخامت حال جسمانی از شب گذشته در بيمارستان «الطيبه» بغداد بستری شده است، خبر دادند.

جلال طالبانی، عصر ديروز به علت وخامت حال و سكته مغزی در بخش مراقبت‌های ويژه بيمارستان عدنان شهرك پزشكی بغداد بستری شد.

منابع خبری عراق در اخبار مختلفی از مرگ بالينی و به كما رفتن جلال طالبانی، رئيس جمهور عراق به دنبال سكته مغزی وی خبر دادند.

اين منابع خبری افزودند: آزمايش‌های اوليه سكته مغزی طالبانی را نشان می‌دهد و هم اكنون گروهی از متخصصان و پزشكان دانشكده پزشكی بغداد بر روند درمان وی نظارت دارند.

گفتنی است، دفتر رياست جمهوری عراق با تأييد اين خبر، علت وخامت حال طالبانی را فشار كاری چند روز اخير بدليل اختلاف بين تمامی طيف‌های سياسی اين كشور اعلام كرد.

بيوگرافي
جلال حسام الدين طالباني يکي از شخصيت هاي برجسته کرد بود. وی در کنار فعالیت های سیاسی و حزبی، وکیل و حقوقدان نیز بود. جلال طالبانی در تابستان ۱۹۳۳ در روستای کلکان در دامنه کوه کوسرت در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وي در سن ۱۳ سالگی، انجمن مخفی دانش آموزان کُرد را تشکیل داد. بعد از فارغ التحصیلی در رشته حقوق از دانشگاه بغداد، به خدمت سربازی در ارتش عراق فراخوانده شد و خدمت خود را در یک واحد زرهی و توپخانه به عنوان فرماندهٔ واحد گذراند.

جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق دو بار برای دیدار با مقامهای ایران رهسپار تهران شده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
امید 17ساله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
9
50
تسلیت
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
3
47
مام جلال هميشه درقلب وياد انسانهاي ازاده مانده وخواهد ماند انشاالله كه اين خبر صحت نداشته باشد واگر هم چنين باشد روحش قرين رحمت باد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
3
49
خدا شفایش دهد
نظرات بینندگان