arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۹ آذر ۱۳۹۱

ریاست جمهوری یک زن در یکی از مردسالارترین کشورهای جهان؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمتر از 24 ساعت مانده تا کره جنوبی رییس جمهوری جدید کشور را برای 5 سال آینده در انتخاباتی بشناسد که تفاوت زیادی با دوره های گذشته دارد. پارک گیون هیه، از حزب محافظه کار مرزهای نو، بخت اصلی پیروزی درانتخابات چهارشنبه، یک زن است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از یورو نیوز؛ هرچند که خانم پارک دختر دیکتاتور سابق کره پارک سونگ هی باشد و به گفته مخالفانش اثری از فمینیسم در او نباشد، اما انتخاب او در کشوری که شاخص برابری زن و مرد یکی از بی قدرترین رتبه ها را دارد تغییری است رادیکال. خانم پارک از حزب محافظه کار حاکم است و رقیب او "مون جائه این” از حزب اتحاد دموکراتیک.

محور اصلی برنامه های دو نامزد ریاست جمهوری حل مناقشه تاریخی با همسایه شمالی و بهبود وضعیت اقتصادی کره است. هر دو نامزد تاکید ویژه ای بر حل دیپلماتیک بحران بین دو کره دارند و در تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده اند که هیچ تمایلی به افزایش تنشها با کره شمالی ندارند.

موسسات نظرسنجی رقابت بین دو نامزد برای جانشینی لی میونگ باک، رییس جمهور کنونی را نزدیک می دانند. خصوصا از زمانی که لی هیونگ هی دیگر نامزد نزدیک به مون جائه از احزاب مخالف دولت کنارکشیده و از هوادارانش خواسته تا آرایشان را به مون جائه بدهند.

نظرات بینندگان