arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۲۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۱

ادعای عجیب وزیر: چون فاز دوم هدفمندی اجرا نشده، مردم دوباره پرمصرف شده اند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر نیرو از افزایش مصرف برق در کشور توسط مشترکان خبر داد و گفت: این امر ناشی از اجرا نشدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و بازگشت رفتار مصرفی مردم است.

ˈمجید نامجوˈ عصر امروز - چهارشنبه - در مراسم دومین سالروز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها با بیان اینکه دولت های نهم و دهم افتخار دارند، سه قانون بزرگ و تاثیرگذار را در کشور اجرا کرده اند، افزود: اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، مسکن مهر وهدفمند سازی یارانه ها، سه قانون بزرگی است که دولت دکتر احمدی ن‍ژاد آن را اجرا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در اجرای این سه قانون، نقش محوری و اساسی داشته است، ادامه داد: وزارت نیرو برای شروع هدفمندی یارانه ها چند اصل را مد نظر داشت که از آن جمله می توان به شفاف سازی تعرفه ها، ساده سازی و یکسان سازی قبوض آب و برق و پلکانی کردن تعرفه های آب و برق اشاره کرد.

نامجو با بیان اینکه هر ساله 5/5 درصد به مشترکان برق در کشور اضافه می شود، گفت: مصرف انرژی در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/2 درصد افزایش یافته است.

به گفته وزیر نیرو این افزایش انرژی ناشی از این است که مرحله دوم قانون هدفمندی اجرا نشده و رفتار مصرفی مردم در حال بازگشت به شیوه گذشته است.

عضو کابینه دولت دهم با بیان اینکه رشد متوسط انرژی در صنعت برق در طول 10 سال گذشته 4/7 درصد بوده است، اظهار داشت: بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، میزان مصرف انرژی در این صنعت کاهش یافته است.

نامجو با اشاره به مصارف برق خانگی گفت: در سال گذشته، مصرف برق خانگی نسبت به سال ما قبل خود، 8/6 درصد رشد منفی داشت اما در شش ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9/2 درصد این مصرف افزایش یافته است.

وزیر نیرو با اشاره به مصرف برق در بخش تجاری نیز اظهار داشت: در سال 90 نسبت به سال 89، مصرف برق در بخش تجاری پنج درصد کاهش و در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5/2 درصد کاهش داشته است.

به گفته ویف مصرف برق در بخش کشاورزی نیز در سال 90 نسبت به سال 89، 24 درصد افزایش و در شش ماهه نخست سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4/5 درصد شاهد افزایش مصرف برق در این حوزه بوده ایم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش آب پس از هدفمند سازی یارانه ها اتفاقات خوبی رخ داده است، ادامه داد: پس از اجرای این قانون شاهد 5 درصد کاهش در فروش آب بوده ایم که این موضوع حاکی از اثرات مثبت اجرای قانون هدفمند سازی یارانه است.

نامجو در ادامه با اشاره به مواردی که در مرحله نخست هدفمندی یارانه ها سبب مشکلاتی شده بود، گفت: گردش نامناسب نقدینگی و افزایش انشعابات غیر مجاز از جمله مسایلی بود که در مرحله نخست اجرای این قانون با آن مواجه بودیم که باید بررسی و برای مرحله دوم برنامه ریزی هایی صورت گیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
31
فعلا یه فازش مارو یه جوری گرفته که به گفته رفقای قدیمتون از زمان مادها بی سابقه بوده.خداییش این شش هفت ماه باقی مونده رو بچه های خوبی باشین دیگه خسته شدین کار تعطیله برین تفریح.ببین استاندار اذربایجان هامر سوار میشه....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
20
راس میگی ... برق را قطع کن و همه را خلاص کن آقا حقوق کارگر که دست نخورده مانده
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
0
20
به آقای وزیر بفرمایید لطفا فازهای بیشتری طراحی کنند که تا دیدند مصرف دارد بالا میرود یه فاز به اجرا بگذارند... توی فازهای انتهایی هم برنامه ریزی کنند اگر کسی شمع هم روشن کرد پول برق بدهد و اگر نداشت بدهد، بدهند پدرش را دربیاورند و کتک سیری هم بزنند.. البته قطعا به صورت کارشناسی باشد که کسی شک هم نکند!
نظرات بینندگان