arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۱

نشست مقام های افغان و طالبان در شمال پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان دولت افغانستان، طالبان و دیگر گروهای اپوزیسیون این کشور امروز، چهارشنبه در شهر "شانتیی" در شمال پاریس در یک محل مخفی برای گفت و گو گردهم می آیند. در این گردهم آیی، نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان با نمایندگان طالبان و دیگر گروه‌های اپوزیسیون تلاش خواهند کرد تا زمینه های لازم را برای اجرای مذاکرات رسمی فیمابین در آینده فراهم آورند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ؛  ملاقات و گفت‌وگوی نمایندگان دولت افغانستان با طالبان و دیگر مخالفان تا روز جمعه این هفته در "شانتیی" ادامه خواهد داشت. چهارعضو شورای عالی صلح افغانستان، عبدالحکیم مجاهد معاون، معصوم ستانکزی رئیس دارالنشا، حبیب الله فوزی رئیس کمیته روابط بین المللی و حاجی دین محمد از سوی دولت افغانستان در جهت تلاش های صلح در نشست امروز در "شانتیی" شرکت می کنند.

دربرابر اعضای شورای عالی صلح افغانستان، نمایندگان طالبان، حزب اسلامی و ائتلاف پیشین شمال در این نشست حضوردارند.

سطح نمایندگان طالبان برای شرکت درنشست "شانتیی" مبین اهمیتی است که طالبان برای گفت و گوها در این نشست قائل هستند. بر اساس منابع نزدیک به طالبان سفیر سابق طالبان در عربستان سعودی از سوی طالبان در نشست "شانتیی" شرکت می کند.
ناظران مسائل سیاسی افغانستان می گویند که این نشست فرصتی است برای طالبان که نگرش خود را در باره آینده افغانستان تشریح کنند.

یاد آور می شویم که طی مدت یک سال و نیم گذشته، این سومین باری است که نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در جهت فراهم آوردن زمینه های لازم برای صلح گرد هم می آیند.
نظرات بینندگان