arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
430 متر در منطقه فرشته

فروش گران‌ترین آپارتمان تاریخ تهران!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گران‌ترین آپارتمان شهر تهران در منطقه فرشته به فروش رسید.

به گزارش انتخاب ؛

هفت صبح در گزارشی نوشت: گران‌ترین آپارتمان‌ ساخته شده در تهران به فروش رفت. این آپارتمان 430 متری در طبقه هشتم یکی از برج‌های بلند منطقه فرشته تهران است و مهمترین عاملی که باعث شده قیمت 24 میلیون تومانی را برای آن در نظر بگیرند، علاوه بر کلیه امکانات رفاهی و مدرن برخورداری از برند معروف‌ترین مهندس ساختمان‌سازی کشور است به گونه‌ای که در بسیاری از موارد دیده شده ساختمان‌هایی که از لحاظ امکانات و منطقه ساخت در رتبه یکسانی قرار دارند تنها به واسطه برخورداری از سازندگان و طراحان معروف ساختمان‌سازی قیمت هر مترمربع آنها بین دو تا چهار میلیون تومان تفاوت دارد.

 در این رابطه رضا احمدی مدیر آژانس املاک برج سفید پاسداران در خصوص مشخصات فنی و دلیل گرانی این ساختمان‌ها به هفت صبح می‌گوید: این آپارتمان که به صورت پنت‌‌هاوس بوده و در طبقه آخر ساختمان چناران خیابان فرشته ساخته شده، توسط مهندس فرزاد. د از معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین افراد در این حوزه ساخته شده و تاکنون ساختمان‌های زیادی را همچون برج کوه نور فرمانیه، ساختمان‌‌های دوقلوی فرمانیه و برج آسمان را در کارنامه کاری خود دارد. وی گفت: البته این آپارتمان که هم اکنون لقب گران‌ترین را به خود اختصاص داده به صورت تریبلکس بوده که در طبقه سوم آن استخر اختصاصی شیشه‌ای تعبیه شده و مناظر شهر در هنگام استفاده قابل رویت است.

وی ادامه داد: در چهار طرف این آپارتمان 200 متر بالکن تعبیه شده. ضمن ‌آنکه سازنده آن علاوه بر به کارگیری طراحان ایتالیایی و فرانسوی تمامی لوازم و مواد مورد نیاز ساخت را از کشورهای اروپایی و به صورت اختصاصی وارد کرده است.

احمدی گفت: شاید جالب باشد که بدانید تمامی قفل‌های این آپارتمان مدرن به صورت کدینگ است و هزینه هر قفل بالغ بر 15 میلیون تومان برآورد شده است.

وی در ادامه گفت: البته خریداران این آپارتمان‌‌ها هم افراد صاحب نام هستند؛ به عنوان مثال این آپارتمان هم اکنون توسط محمد ر.ص صاحب یکی از کارخانجات نورد و پروفیل‌سازی ساوه خریداری شده که فردی صاحب نام و با قدرت مالی بالا در صنعت محسوب می‌شود.

این مشاور املاک در پاسخ به اینکه تهیه لوازم خارجی برای هر سازنده‌ای امکان‌پذیر است پس چرا نام این افراد مانند یک برند در قیمت آپارتمان مؤثر است، گفت: درست است که هر سازنده‌ای می‌تواند به فراخور قدرت مالی خود اقدام به خرید و واردات لوازم خارجی کند اما نکته اینجاست که هر مهندس ساختمانی علم لازم برای ساخت اینگونه آپارتمان‌ها و مثلا احداث استخر شیشه‌ای در طبقه آخر را ندارد.

بنابراین همانطور که مشخص است علاوه بر قدرت و تمکن مالی این سازندگان، علم و تجربه ساخت را هم یدک می‌کشند. مدیر آژانس املاک برج سفید در خصوص دیگر افراد صاحب نام در این رشته گفت: سازندگان معروف و صاحب نام دیگری هم وجود دارند که آپارتمان‌های ساخته شده توسط آنها بسیار متفاوت بوده و قیمت آنها نیز بسیار گران است.

به طور مثال احد ع. ز در خیابان فرشته تهران ساختمانی به نام خودش ساخته که در طبقه آخر آن پنت هاوسی 600 متری طراحی شده.

وی گفت: این پنت‌ هاوس هم از استخر شیشه‌ای اختصاصی و دیگر موارد مشابه پنت هاوس چناران بهره‌ می‌گیرد اما آنچه باعث شده برای این ساختمان قیمتی 30 میلیارد تومانی در نظر گرفته شود در واقع تعبیه فرش‌های گرانقیمت مجموعه عظیم‌زاده در دیوارهای آپارتمان است به گونه‌ای که دیوارهای داخلی ساختمان را به جای آجر و گچ و رنگ با فرش نفیس تزیین کرده است.

نظرات بینندگان