شرکت «کورال تایر» که در سالهای گذشته به عنوان نماینده انحصاری و شریک تجاری گروه صنعتی زدسیرابر (ZC Rubber)، نهمین تایرساز برتر دنیا زیرساختهای تامین تایر در کشور را تقویت کرده بود، اکنون با استراتژی متفاوتی پا به نمایشگاه بینالمللی حملونقل و لجستیک تهران گذاشته و حرف جدیدی برای گفتن دارد. این شرکت اعلام کرده است که با تکیه بر تکنولوژی برتر برند «ترازانو»، آماده است تا به عنوان بازیگر اصلی، تعریفی دوباره از معادلات کیفیت و قیمت در بازار تایرهای باری و اتوبوسی (TBR) داشته باشد.
بر اساس تحقیقهای به عمل آمده و به گزارش خبرگزاریها، صنعت لجستیک ایران در زمینه کیفیت نیاز به تحولی نو داشته و شرکت کورال تایر، پس از سالها حضور بیسروصدا اما بنیادین و تثبیت جایگاه خود به عنوان نماینده رسمی هلدینگ عظیم ZC Rubber، اکنون پرده از فاز جدید فعالیتهای خود برمیدارد. پیامی که کورال تایر با حضور در این نمایشگاه به بازار مخابره میکند روشن است: «دوران عدم قطعیت به پایان رسیده؛ تکنولوژی کلاس جهانی در دسترس ناوگان ایرانی است.»

برای درک وزنِ حضور کورال تایر در بازار، باید عقبهی استراتژیک آن را مورد بررسی قرار داد. شریک تجاری این شرکت، زدسیرابر (ZC Rubber)، یک تولیدکننده معمولی نیست؛ بلکه میتوان آن را به قهرمان بزرگی تشبیه کرد آنکه با اقتدار در رتبه نهم برترین تولیدکنندگان تایر در جهان ایستاده و سالهاست مقام اول صنعت تایر چین را متعلق به خود کرده است.
سرمایهگذاریهای میلیاردی ZC Rubber در واحدهای تحقیق و توسعه (D&R) و استفاده از تکنولوژیهای هوشمند در خطوط تولید، برند «ترازانو» (Trazano) را به محصولی تبدیل کرده که از استانداردهای سختگیرانه بازارهای اروپا و آمریکای شمالی عبور کرده و حالا این «مهندسیِ پیشرو» را به قلب جادههای ایران و بخش TBR (تایرهای سنگین) تزریق کرده است.
آنچه کورال تایر را از سایر بازیگران بازار متمایز میکند، عبور از مدلهای سنتی واردات است. طی دو سال گذشته، کورال تایر نه تنها محصولات ترازانو را در سختترین شرایط جادهای و آبوهوایی ایران با موفقیت محک زده، بلکه توانسته زنجیره پایدار و قابل اتکائی را برای مدیران ناوگان تامین کند.
مدیران ارشد این شرکت معتقدند که بازار ایران، تشنهی محصولی است که دو کفه ترازو را همزمان داشته باشد: «کیفیت پرمیوم جهانی» و «توجیه اقتصادی». ترازانو دقیقاً همان حلقهی گم شدهای است که با کاهش هزینه در هر کیلومتر (CPK)، بهرهوری شرکتهای حملونقل را تضمین میکند.
کورال تایر اعلام کرده است که حضورش در نمایشگاه حملونقل امسال (۲۳ الی ۲۶ آذرماه)، تنها یک نمایش تجاری نیست، بلکه آغاز دورانی تازه برای این برند محسوب میشود. غرفه کورال تایر در این رویداد، محل تلاقی مدیران ارشد صنعت، کارشناسان فنی و تصمیمگیرندگان حوزه لجستیک خواهد بود تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای فنی ZC Rubber آشنا شوند.

اما این تمام ماجرا نیست. شنیدهها از راهروهای مدیریتی کورال تایر حاکی از آن است که این شرکت برای روز سوم نمایشگاه (۲۵ آذر)، برنامهای ویژه و متفاوت تدارک دیده است. خبری که گفته میشود جنس آن نه صرفاً تجاری، بلکه رویدادی بزرگ و هیجانانگیز برای جامعهی رانندگان و خانواده بزرگ حملونقل کشور خواهد بود.
جزئیات این «سورپرایز خبری» تا لحظه رونمایی در غرفه کورال تایر محرمانه باقی مانده است.
بدینوسیله از کلیه مدیران شرکتهای حملونقل، فعالان صنعت لجستیک و اصحاب رسانه دعوت میشود جهت بازدید از دستاوردهای «کورال تایر» و آشنایی با تکنولوژیهای نوین ZC Rubber در بخش TBR، به غرفه این شرکت در نهمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک مراجعه فرمایند.