arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۱

ابوترابی‌فرد: رهبر انقلاب مقابل دنیای استکبار ایستاده است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در ماجرای فتنه، دشمن ولایت فقیه را مورد هدف قرار داده بود"،‌ گفت: رهبر انقلاب مقابل دنیای استکبار ایستاده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: حجت‌السلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در سخنرانی خود در مدرسه شهدای موتلفه با بیان اینکه اظهار کرد: در جریان فتنه 88، ولایت فقیه مورد هدف قرار گرفت ولی مردم در 9 دی بر سر اصل اسلام، نظام اسلامی و ولایت فقیه پافشاری کردند.

وی با بیان اینکه "دشمنان در مقابل ولی فقیهی عادل، عالم، شجاع، بی‌اعتنا به دنیا و متکی به خدا ایستاده‌اند"، در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: امروز مردم فقها را در حیات سیاسی و اجتماعی، مرجع خود می‌دانند و نتیجه این امر، تشکیل نظام مقتدر اسلامی است. جامعه‌ای که از فقها و اسلام‌شناسان راستین و وارسته آموزه‌های دین را فرا می‌گیرد، رستگار می‌شود.

نایب رییس اول مجلس با تجلیل از آیت‌الله مجتبی تهرانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مجتبی تهرانی عمر خود را برای دریافت معارف دین و تبیین آموزه‌های دین و عترت برای جامعه صرف کرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه "مسئولیت فقها همان مسئولیت انبیاء است"،‌ اظهار کرد: وظایف فقها فهم معارف دین،‌ آگاه ساختن مردم و تبدیل جامعه اسلامی به جامعه عالم و بالغ است.

وی رسالت مسلمانان را زانو زدن در کنار کرسی درس فقها دانست و تاکید کرد: مسلمانان باید گوش به فرمان فقهایی باشند که در سایه علم و تهذیب نقش شایستگی انذار جامعه را دارا هستند.

این نماینده مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی گفت: حسین(ع) کشتی نجات است و کسانی که حسین را شناختند و او را به عنوان هادی و مقتدا برگزیدند، هدایت شدند. بزرگترین گناه، نادانی است. امام حسین(ع) به دنبال اقامه حق، تربیت انسان و نجات مردم از گمراهی بود.

ابوترابی‌فرد در پایان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی درس بزرگ کربلاست، اظهار کرد: همه باید از همه توان و ظرفیت علمی و رفتاری خود استفاده کنیم و دیگران را از جهالت خارج سازیم.
نظرات بینندگان