arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۱

جهانگیری: برخی از میزان رای خود وحشت دارند

به نظر من آقای نبوی درمصاحبه های خود یک خواسته قلبی دارد و آن عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است. ایشان و برخی دوستان‌شان در این چند ماه هم دایما بر این طبل می‌کوبیدند که اصلاح‌طلبان نباید در انتخابات شرکت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اعتماد در گفت وگویی با اسحاق جهانگیری نوشت:

*به نظر من آقای نبوی درمصاحبه های خود یک خواسته قلبی دارد و آن عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است. ایشان و برخی دوستان‌شان در این چند ماه هم دایما بر این طبل می‌کوبیدند که اصلاح‌طلبان نباید در انتخابات شرکت کنند. البته آقای نبوی خیلی شفاف به این مساله پرداخته و سعی کرده صداقت خود را در این مساله نشان دهد. خب به هر حال باید یک انتخاباتی برگزار شود و آقای نبوی هم ترجیح می‌دهد که رقابت تنها محدود به دو جریان اصولگرا باشد.

*خوب است اصولگرایان به این نکته هم توجه کنند که در طول هشت سال گذشته که این دو گروه اصولگرا با هم و به صورت توامان اداره کشور را در دست داشتند وضعیت فعلی را به وجود آوردند و حالا که می‌خواهند با یکدیگر رقابت کنند و در نتیجه آن اداره کشور را به دست یکی از این دو گروه بسپارند فکر می‌کنم وضعیت جامعه و سرنوشت کشور را از همین الان می‌توان پیش‌بینی کرد. به همین دلیل من معتقدم حتما خواسته نظام این است همه گروه‌هایی که درون نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند حضور پیدا کنند که از جمله ریشه‌دارترین گروه‌ها در این مجموعه اصلاح‌طلبان هستند و حتما با حضور این جریان سیاسی است که انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند تبدیل به یک انتخابات خوب و باشکوه شود.

*فرض ما بر این است که نظام دارای یک قوه عاقله‌یی بسیار فراتر از جریانات سیاسی رقیب است. این آقایان در انتخابات پیشین مجلس هم همین مسائل را می‌گفتند. من همان موقع هم در یک مصاحبه‌یی به صراحت گفتم که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با رهبری ملاقاتی داشته‌اند و در آن ملاقات رهبری گفته بودند که حتی در انتخابات مجلس نهم اگر اصلاح‌طلبان حضور پیدا کنند و اکثریت مجلس را هم ببرند از نظر ایشان مشکلی وجود ندارد. بنابراین مهم‌ترین استنادی که من می‌توانم بگویم نظام موافق حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است همین اظهارات رهبری است. ضمن اینکه آن ملاقات مربوط به پیش از انتخابات مجلس است که تازه در شرایطی بودیم که تنش‌ها و مسائل اعتراضی پررنگ‌تر بود. از طرف دیگر در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی دیدیم که ایشان بر گسترده و باشکوه بودن انتخابات تاکید کردند و انتخابات باشکوه هم چیزی جز اینکه همه جریانات در آن حضور داشته باشند نیست.

*من فکر می‌کنم این افراد از میزان رای خودشان وحشت دارند و می‌ترسند. چرا که آنها می‌دانند در بین مردم پایگاه اجتماعی‌ای قوی و رای‌آوری ندارند و تنها راهی که بلد هستند این است که به فضا‌سازی بپردازند و با تهدید و ترساندن، جریان رقیب خود را از ورود به انتخابات باز بدارند.
نظرات بینندگان