arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۱

رییس دفتر اوباما، وزیر می شود

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند هفته آینده این تصمیم را اعلام کند. اگر این تصمیم تایید شود، "جک لیو"، رئیس دفتر کاخ سفید جایگزین "تیموتی گیتنر"، وزیر خزانه‌داری کنونی می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 باراک اوباما قصد دارد تا رئیس دفتر کاخ سفید را به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا معرفی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هافینگتون‌پست، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند هفته آینده این تصمیم را اعلام کند. اگر این تصمیم تایید شود، "جک لیو"، رئیس دفتر کاخ سفید جایگزین "تیموتی گیتنر"، وزیر خزانه‌داری کنونی می‌شود.

براساس گزارش‌های به دست آمده، تیموتی گیتنر تا پایان ماه جاری میلادی از مقام وزارت دارایی کناره‌گیری می‌کند.

جک لیو از ژانویه سال گذشته به عنوان رئیس دفتر اوباما خدمت کرده است. پیش از آن وی به عنوان رئیس اداره برنامه‌ریزی و بودجه خدمت کرده بود.

در ماه نوامبر سال گذشته روزنامه هافینگتون پست احتمال جایگزینی جک لیو به جای تیموتی گیتنر را گزارش داده بود.

جک لیو که پیشتر سرپرستی اداره برنامه‌ریزی و بودجه اوباما را برعهده داشت در واشنگتن به عنوان یک مذاکره کننده بی‌نظیر و جزو معدود افرادی که مخارج فدرال را درک می‌کند و می‌تواند تصمیمات سختی را به منظور قطع یک قرارداد دوحزبی اتخاذ کند، شهرت دارد.

شهرت جک لیو در زمان حکومت کلینتون پدید آمد. در آن زمان جک لیو در مذاکراتی که منجر به وضع قانون تاریخی تنظیم بودجه 1997 کلینتون شد، نقشی اساسی و مهم ایفا کرد.

در دولت آمریکا انتصاب جک لیو به عنوان وزیر خزانه داری به عنوان نشانه‌ای است از اینکه اوباما قصد دارد تا در دور دوم ریاست جمهوری‌اش مذاکرات درخصوص سیاست‌های مالیات و بودجه را در کنگره‌ای که درباره این مسائل دچار دودستگی است در اولویت قرار دهد.

"مایکل بار"، معاون سابق وزیر خزانه‌داری در اداره مالیات در زمان ریاست جمهوری اوباما که با جک لیو در دوران حکومت کلینتون همکاری می‌کرد، گفت: جک تجربه مذاکره تنظیم بودجه با یک کنگره جمهوری خواه را دارد و وی بر روی هر مساله‌ای که کار می‌کند به نتیجه می‌رسد.
نظرات بینندگان