arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۱ دی ۱۳۹۱

پرز: اوباما می داند چه زمانی ضربه آخر را به ایران بزند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شیمون پرز رییس جمهور اسراییل معتقد است که در صورت جواب نگرفتن اوباما از اعمال سیاست هایش در قبال ایران، رییس جمهور آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.

به گزارش عصریران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل ، پرز در مصاحبه ای که در جولای سال گذشته میلادی ( تیر ماه 1391) با " رونن برگمن " خبرنگار روزنامه یدیوت آحرونوت اسراییل انجام داده و روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه آن را منتشر کرده است، در این باره گفته است :" آمریکا خود می داند چه زمانی باید ضربه نهایی را به ایران بزند."

پرز می افزاید : " آنها نمی خواهند با شلیک شروع کنند و ابتدا گزینه های دیگر از جمله تحریم های اقتصادی ، مذاکرات و فشارهای سیاسی و.. را می آزمایند .اما در پایان اگر از اینها جواب نگرفتند آن موقع اوباما از گزینه نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد . من از این مساله مطمئن هستم."

پرز همچنین در این مصاحبه که در زمان اوج اختلافات او با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام گرفته درباره اظهار نظرش علیه حمله نظامی به ایران بر خلاف اظهارات نخست وزیر گفت:"من نظرات خودم را بیان می کنم و این وظیفه من است."

گفتنی است در ماه آگوست سال گذشته بنیامین نتانیاهو در واکنش به اظهارات پرز در مخالفت با حمله نظامی به ایران گفته بود : آقای پرز نباید فراموش کند که وظیفه رییس جمهوری چیست!" اشاره نتانیاهو به این مساله بود که اظهار نظر مغایر با سیاست های او در حیطه وظایف و اختیارات پرزنیست.

پرز و نتیانیاهو بر سر این مساله حتی نزدیک به یک ماه هیچ جلسه ای با یکدیگر نداشتند و رسانه های اسراییلی از قهر این دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

نظرات بینندگان