arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۱

پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران توسط نامزد وزارت دفاع آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه پنج تلویزیون فرانسه گفت رفتار چاک هیگل نامزد احراز مقام وزارت دفاع آمریکا در قبال جنگ عراق و سیاست های اسرائیل، بارها با انتقاد سیاستمداران آمریکایی حتی جمهوری خواهان روبرو شده است.وی کسی است که پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا؛  شبکه پنج تلویزیون فرانسه،ˈچاک هیگلˈ سناتور سابق آمریکا سابقه جنگ در ویتنام را در کارنامه خود دارد. وی نخستین کهنه سرباز جنگ ویتنام است که قرار است به عنوان وزیردفاع آمریکا برگزیده شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بطورمرتب با چاک هیگل در کنگره در ارتباط بود و سیاست همکار سابق خود را تحسین می کند.

اوباما درباره چاک هیگل گفته است: ˈمن هیگل را به خوبی می شناسم، با او همکار بودم ، هیگل فردی میهن پرست است و عملکرد درخشانی در مجلس سنا داشت. او در ویتنام نیز شرافتمندانه خدمت کرده است.ˈ

البته چاک هیگل جمهوری خواه بارها باعث ناخرسندی سیاستمداران آمریکایی از جمله هم حزبی هایش شده است. به عنوان مثال هیگل مخالف دخالت نظامی آمریکا در عراق بود و این مخالفت را بارها و بارها آشکارا اعلام کرده است.

همچنین جمهوری خواهان از منش سرد هیگل در برابر اسرائیل انتقاد می کنند و مطمئنا تائید وی در کنگره با بحث های جدی همراه خواهد بود.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی می گوید : ˈچاک هیگل پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده زیرا معتقد است تحریم ها بی نتیجه بوده است. همچنین هیگل گفته است اسرائیل باید با حماس مذاکره کند، سازمانی که راکت به سوی اسرائیل پرتاب می کند. او همچنین جزء دوازده سناتوری بود که حاضر نشد در نامه به اتحادیه اروپا اعلام کند حزب الله سازمانی تروریستی است.ˈ

فرد دیگری که اوباما وی را به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا معرفی کرده است، ˈجان برنانˈ است.

برنان از نزدیکان و مشاوران اوباما درزمینه مبارزه با تروریسم است.او دفتری در کاخ سفید داشت.سال گذشته او با اتخاذ یک سیاست امنیتی باز باعث شگفتی شد.

برنان یکی از نخستین مسوولان آمریکایی بود که توضیح داد دولت چگونه از هواپیماهای بدون سرنشین در زمینه مبارزه با تروریسم استفاده می کند.او همچنین در عملیات حذف بن لادن نقش کلیدی ایفا کرد.

ˈپیتر برگانˈ کارشناس مسائل امنیت ملی آمریکا درباره خصوصیات برنان می گوید: ˈبرنان در چهار سال گذشته در مراحل تصمیم گیری های مهم امنیتی همواره در کنار اوباما حضور داشته است. او یکی از معماران مبارزه با تروریسم است.ˈ
نظرات بینندگان