arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱

یک کشته در انفجار گازی منزل مسکونی در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بامداد روز پنجشنبه انفجار در یک منزل مسکونی سبب مرگ یک تن و مصدوم شدن شش تن دیگر از ساکنان این ساختمان شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع این حادثه در ساعت 2:13 بامداد روز پنجشنبه به آتش‌نشانی اطلاع داده شد و پس از آن آتش‌نشانان سه ایستگاه 77، 32 و 8 به همراه گروه نجات 3 به محل حادثه واقع در طرشت، خیابان چوب‌تراش اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از حضور در محل، متوجه شدند که یک ساختمان دو طبقه مسکونی دچار انفجار شده است، گفت: همچنین در زیرزمین این خانه نیز یک واحد مسکونی بود که در آن نیز تعدادی از شهروندان زندگی می‌کردند.

ملکی ادامه داد: شدت انفجار به حدی بود که این ساختمان دو طبقه به طور کامل تخریب شده و نیز شیشه‌های تعداد دیگری از منازل مسکونی اطراف نیز شکسته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از محبوس شدن شماری از ساکنان این ساختمان در زیر آوار بود، به ایسنا گفت: آتش‌نشانان در همان ساعات اولیه، سه زن، دو مرد و یک کودک را از طبقات بالایی ساختمان خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

وی با بیان اینکه همسایه‌های این ساختمان از محبوس شدن یک مادر و دختر در زیرزمین این خانه احتمال می‌دادند، گفت: آتش‌نشانان عملیات خود را برای یافتن این دو تن آغاز کرده و پس از مدتی یک زن میانسال را از زیر آوار خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند که آنان پس از بررسی علایم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.

ملکی با اشاره به احتمال محبوس شدن دختر این خانواده در زیرزمین ساختمان خاطر نشان کرد: آتش‌نشانان با توجه به اظهارات همسایه‌ها، اقدامات خود برای شناسایی این دختر جوان آغاز کردند، اما اثری از وی نیافتند، تا اینکه سرانجام این دختر صبح امروز به خانه برگشت و اعلام کرد که در شب حادثه در منزل نبوده‌ است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این عملیات در ساعت 10:10 صبح روز پنجشنبه پایان یافت، در خصوص علت این حادثه نیز به ایسنا گفت: این حادثه ناشی از انفجار گاز بوده و در حال حاضر کارشناسان آتش‌نشانی مشغول بررسی هستند تا مشخص شود که کدام وسیله سبب این حادثه شده است.

به گفته وی، در جریان این حادثه هیچ گونه آتش‌سوزی شدیدی رخ نداده و تنها این ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

همچنین پیش از این حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از کشته شدن دو تن در این حادثه خبر داده بود که پس از بازگشت دختر جوان به خانه، مشخص شد که کشته‌شدگان این حادثه تنها یک زن میانسال بوده است.
نظرات بینندگان