arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۱

ولایتی: بشار اسد خط قرمز ایران است/ ائتلاف با قالیباف و حداد، پدیده مهمی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل وحدت جهان اسلام را در رویارویی با دشمنان مشترک خواستار شد.

به گزارش انتخاب، علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت: امکان ایجاد وحدت در جهان اسلام به شکل بسیار زیادی وجود دارد و تمامی این منافع مشترک نیازمند دور شدن از تمامی چیزهایی است که موجب تفرقه امت اسلامی می‌شود.

او ادامه داد: باید بر وحدت متمرکز شد چرا که بدون آن پیشرفتی برای مسلمانان حاصل نمی‌شود.

ولایتی افزود: بعد از پایان دو قطبی بودن جهان، امروز شاهد آن هستیم که جهان از قطب‌های متعددی تشکیل شده است. جهان اسلام یکی از قطب‌های مهم در آینده است البته به شرطی که در راستای تحقق وحدت امت اسلامی گام برداشته شود.

به گزارش سایت البوابه، وی با تاکید بر این که تهران توانسته است دشواری‌های زیادی را پشت سر بگذارد گفت که ایران در راس بیداری اسلامی است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به نگرانی تهران از سرنوشت مسلمانان جهان اسلام گفت: ما از مسلمانان چه شیعه و چه سنی حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به مساله سوریه نیز بیان کرد: دلیل اصلی تمرکز ما بر مساله سوریه جلوگیری از سقوط خط مقاومت در برابر اسراییل است. اگر که بشار اسد، رییس جمهوری سوریه سقوط کند، خط مقاومت در برابر اسراییل شکسته خواهد شد.

ولایتی ادامه داد: ما بر ضرورت انجام اصلاحات در سوریه بر اساس خواست ملت سوریه و بدون مراجعه به خشونت و دستیابی به حمایت‌های آمریکا، اعتقاد داریم. برخی کشورهای مرتجع مثل قطر، اسلحه در اختیار تروریست‌ها گذاشتند و با هدف براندازی نظام اسد افراد مسلحی را از سومالی و افغانستان برای انجام کشتارها استخدام کردند که این امر بیانگر وجود توطئه‌ای خارجی است.

ولایتی با تاکید بر این که از نظر ایران، اسد خط قرمز است، افزود: اما این به معنای نادیده گرفتن و غفلت از حقوق ملت در تعیین حاکمانش نیست.

وی ادامه داد: سوریه یکی از کشورهای عضو سازمان ملل است که دولت دارد و در راس این دولت، رییس‌جمهور قرار دارد. چه کسی حق دارد که از خارج از سوریه ماندن یا نماندن بشار اسد را خواستار باشد؟

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اوضاع عراق بیان کرد: دولت عراق دولت قدرتمندی است و ما می‌دانیم که دشمنان ملت عراق ساکت نخواهند نشست، اما دولت عراق با درایت در برابر دشمنان خواهد ایستاد.

او درباره نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز گفت: من و دوستانم آقایان قالیباف و حداد عادل توافق کردیم که با هدف اتحاد محافظه‌کاران با یکدیگر کار کنیم و در نهایت از بین ما یک نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب و دیگران از آن فرد حمایت خواهند کرد. بر اساس آن چه که بر آن توافق کردیم هر یک از ما که به انتخابات ریاست جمهوری برسد و هر شخصی که از سوی محافظه‌کاران نامزد شود، به صورت یک تیم در انتخابات حاضر خواهد شد و در جریان تبلیغات انتخاباتی از تیمش حمایت خواهد کرد.

ولایتی افزود: این پدیده جدید و مهمی است و امیدواریم که در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی درباره وضعیت حزب‌الله در لبنان نیز بیان کرد: حزب‌الله قدرتمندتر از گذشته شده است. قدرت حزب‌الله قدرت اسلام و جهان عرب است. حزب‌الله مایه افتخار و عزت جهان اسلام و عرب است و همواره از فلسطینی‌ها و آزادی آن حمایت می‌کند. ما به درایت سید حسن نصرالله اعتماد راسخ داریم.

نظرات بینندگان