arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۱

ایران پیشنهاد تعطیلی فردو را رد کرد

رامین میهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت این پیشنهاد قابل قبول نیست. وی افزود:«این اواخر آنها گفتند فردو را تعطیل کنند تا ما به شما اجازه معامله با طلا را بدهیم. آنها می خواهند حقوق یک ملت را در ازای تجارت با طلا از آن بگیرند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه ایران پیشنهاد غرب را برای تعطیلی یک سایت هسته ای در برابر لغو ممنوعیت تجارت با طلا و دیگر فلزات گرانقیمت رد کرد.

چندی پیش کشورهای غربی پیشنهاد کردند ایران سایت هسته ای فردو نزدیک قم را تعطیل کند و آنها در مقابل تحریم تجارت با طلا و دیگر فلزات گرانقیمت را لغو خواهند کرد.

رامین میهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت این پیشنهاد قابل قبول نیست. وی افزود:«این اواخر آنها گفتند فردو را تعطیل کنند تا ما به شما اجازه معامله  با طلا را بدهیم. آنها می خواهند حقوق یک ملت را در ازای تجارت با طلا از آن بگیرند.»

این پیشنهاد در آستانه مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 در 26 فوریه در آلماتی قزاقستان مطرح شد که ایران با آن مخالفت کرد.

میهمان پرست گفت مذاکرات درباره مساله هسته ای باید حقوق حاکمیت ایران را مد نظر قرار دهند.

پیش از این «علاالدین بروجردی» رئیس کمیته سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گفت، فردو هرگز تعطیل نخواهد شد و پیشنهاد برای تعطیلی آن کمکی است به رژیم صهیونیست.
نظرات بینندگان