arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۱
پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای منتشر کرد:

کلیپ صوتی «حزب‌اللهی‌ها بشنوند»

"اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای کلیپ صوتی «حزب‌اللهی‌ها بشنوند» را با موضوع بیانات مقام معظم رهبری درباره حوادث قم و مرقد امام(ره) منتشر کرد.

انتخاب، در این کلیپ صوتی بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در تقبیح حوادث پیش آمده در قم و نیز در مرقد امام (ره) آمده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقاطع مختلف، در همین رابطه بیاناتی داشته‌اند که متن برخی از آنها بدین شرح است:

«درباره زیدی که شما او را قبول ندارید، دو جور میشود حرف زد: یک جور آنچنانی که درست منطبق با حق است، یک جور هم آنچنانی که در آن آمیزه‌ای از ظلم وجود دارد. این دومی بد است، باید از آن پرهیز کرد. درست همانی که حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهی میتوانید راجع به آن توضیح دهید، بگوئید، نه بیشتر. این یکی از خطوط اصلی حرکت امام و خط امام است که ماها باید به یاد داشته باشیم.» (خطبه‌های نماز جمعه تهران در حرم امام خمینی(ره) 1389/03/14)

«اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. این کارهائی که در قم اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. آن کارهائی که در مرقد امام اتفاق افتاد، بنده با اینجور کارها مخالفم. بارها به مسئولین و کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است، این کارها به نفع نیست. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند؛ این شعاردادن‌ها کاری از پیش نمیبرد. این خشمها را، این احساسات را برای جای لازم نگه دارید. در دوران دفاع مقدس اگر بسیجی‌ها میخواستند همین طور بروند یک جائی، طبق میل خودشان حمله کنند، که خب پدر کشور در می‌آمد. نظمی لازم است، انضباطی لازم است، مراعاتی لازم است. اگر چنانچه به این حرفها اعتنائی ندارند، آنها که خب حسابشان جداست؛ اما آن کسانی که به این حرفها اعتناء دارند و مقیدند که برخلاف موازین شرع حرکت نکنند، باید مراقبت کنند، از این کارها نکنند.» (بیانات در دیدار مردم آذربایجان 1391/11/28)

«زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمانها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را میداند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود.» (بیانات در دیدار اعضای بسیجی‌ هیات علمی دانشگاه‌ها 1389/4/2)
نظرات بینندگان