arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۱

رویانیان: بیایید مدیریت یادتان بدهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، مدیریت فدراسیون فوتبال را مقصر مشكلات داوری دانست و گفت: اگر دو هفته دپارتمان داوری را به من بدهند درستش می‌كنم.

به گزارش انتخاب ورزشی، محمد رویانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: من صحبتی با حسین عسگری ندارم، چرا كه از نظر بنده او یك متخلف است و باید به تخلفش رسیدگی شده و در مراجع ذیصلاح هم پاسخگو باشد. هر چند فعلا ما امیدی به مراجع ذیصلاح هم نداریم! روی سخنانم با ریاست فدراسیون فوتبال است و اوست كه باید پاسخگوی این مشكلات باشد.


رویانیان افزود: آیا باید در یك بازی دو مربی تیم ما را به ناحق اخراج كنند؟ آیا باید در همین بازی سه آفساید اشتباه به ضرر تیم ما اعلام شود؟ آیا باید یك بازیكن تاثیرگذار ما را برای این مسابقه و بازی‌های بعدی محروم كنند؟ آیا مسئولان این سوت‌های پی در پی داور در طول بازی كه وقفه‌های زیادی ایجاد كرده بود را ندیدند؟ انگار آن وقفه‌ها برای تخریب تیم ما بود؟! آیا همه این‌ها دلیل كافی برای اعتراض ما نیست آقای كفاشیان؟! آیا دپارتمان داوری فدراسیون‌تان، این‌ها را ندیده است؟ واقعا این طوری چرتكه می‌اندازند؟

 
رویانیان در پاسخ به این سوال كه آیا بحث كناره‌گیری پرسپولیس از لیگ و جام حذفی را جدی گفته‌اید؟ به ایسنا گفت: با این وضعیت اگر نباشیم بهتر است. آدم عاقل با این اوضاع چه می‌كند؟ ما طی این هفته‌ جلسه هیات مدیره داریم و این موضوع را در آن مطرح خواهیم كرد. واقعا با بلاهایی كه سر پرسپولیس می‌آورند چرا باید بمانیم و تلاش بیهوده كنیم. برگزاری هر بازی در ورزشگاه آزادی هزینه‌های هنگفتی دارد. سفرهای و موارد دیگر همه هزینه بر است. حال تصور كنید این‌ها را انجام دهیم و سر تیم را ببرند، آن وقت چه فایده‌ای دارد؟ مشكل اینهاست. این مشكلات الان برای پرسپولیس به وجود نیامده، بلكه چند سال است پرسپولیس با آن دست به گریبان بوده و ببینید در لیگ‌های قبل چندم شده است.

 
وی در واكنش به این كه علت این موضوع چیست؟ به ایسنا گفت: علت همان مافیای پشت پرده است كه آنها را بعدا بازگو خواهم كرد، چون نمی‌خواهم حرف‌هایی بزنم كه لیگ به هم بریزد. نمی‌خواهم برای فدراسیون و این فوتبال كه افراد زیادی در آن مشغول به كار هستند مشكل ایجاد كنم. می‌خواهم پخته و حساب شده در آینده همه چیز را با اسناد و مدركی كه دارم، مطرح كنم.

 
رویانیان در پاسخ به این سوال كه مگر كنار كشیدن تیم از حیطه اختیارات مدیرعامل یك باشگاه است و به این آسانی‌ها ممكن می‌شود؟ اظهار كرد: من پای این موضوع ایستاده و ضمن طرح آن در جلسه هیات مدیره، قطعا راهكارهای قانونی این موضوع را بررسی كرده و سعی می‌كنیم بهترین تصمیم را بگیریم. اصلا مسئولان باید بپرسند كه چه شده من این حرف‌ها را مطرح می‌كنم؟ ما چگونه می‌توانیم اعتراض خودمان را بیان كنیم و باز هم شاهد وجود مشكلات و ضعف‌های بارز باشیم. اكنون وزارت ورزش و جوانان و رییس فدراسیون باید پاسخگوی این وضع فوتبال باشند.

 
وی اضافه كرد: مگر می‌شود رییس تشكیلات داوری این همه ضعف‌های یك داور را نبیند؟! اصلا همین آقای صالحی، داور بازی مگر به خاطر قضاوتش در بازی ملوان و داماش محروم نشده بود، پس چرا بعد از محرومیتش قضاوت بازی پرسپولیس را به او دادید؟ بازی كه 70 میلیون نفر آن را می‌بینند. یك اشتباه از سوی داور می‌تواند سرنوشت یك تیم را تغییر دهد. با یك اشتباه اگر در فینال باشد تمام هزینه‌هایی كه برای یك سال صرف تیم شده از بین می‌رود. چرا اشتباهات داوری را این طور توجیه می‌كنید؟ ! شما اصل را بر اشتباه داوری می‌گذارید، در حالی كه باید اصل بر سلامت و اشتباه نكردن داوران باشد. اینها به این خاطر است كه شما سیستم‌ ندارید و بلد نیستید داوری را مدیریت كنید؛ بیایید من مدیریت را یادتان دهم؛ دو هفته‌ دپارتمان داوری را به من بدهید تا درستش كنم.

 
وی با انتقاد افزود: اتفاقا شما به داوران توهین می‌كنید. شما حرمت آنها را می‌شكنید، نه باشگاه‌ها! داور اشتباه می‌كند آن وقت با قدرت از او دفاع می‌كنید. داور محروم می‌شود و بلافاصله بعد از اتمام محرومیتشم، قضاوت چنین مسابقه‌ سگنینی را به او می‌دهید.

 
رویانیان درباره موضوع پرتاب سنگ و اشیا در ورزشگاه بندرعباس، توضیح داد: من نوكر مردم بندرعباس و هرمزگان هم هستم. اصلا اگر هر چیزی كه پرتاب شده و فحشی كه داده شده بر سر من! من برای این استان برنامه دارم و می‌خواهم به مردم آن منطقه كه واقعا دوستشان دارم خدمت كنم. من از آنها و حتی باشگاه آلومینیوم ناراحت نیستم، بلكه از مركز كار فوتبال یعنی همین فدراسیون ناراحتم.

 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در انتهای این گفت و گو درباره شایعه شكایت شركت اپل از پرسپولیس به ایسنا گفت: مسئولیت قرارداد كاملا بر عهده بنده بوده و تاكنون هم هیچ شكایتی به دستم نرسیده است.
نظرات بینندگان