arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۱

اپوزیسیون سوریه در «مناطق آزاد شده» دولت تشکیل می دهد/ نه به آمریکا سفر می کنیم نه روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اپوزیسیون سوریه اعلام کرده در نظر دارد در «مناطق آزاد شده» یک کابینه دراین مناطق تشکیل دهد، در عین حال عنوان کرده است در اعتراض به «بی تفاوتی جهانی» نسبت به «جنایاتی که در سوریه رخ میدهد» تمامی سفرهای اعضای این گروه به روسیه و امریکا لغو شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ اپوزیسیون سوریه امروز اعلام کرد درنظر دارد تا با تشکیل یک کابینه مسایل و موارد روزمره مناطق تحت کنترل خود در خاک سوریه را به اختیار بگیرد.

از سوی دیگر، شورای ملی اپوزیسیون سوریه اعلام کرد شرکت خود در اجلاس آتی «دوستان سوریه» را که قرار است در شهر رم برگزار شود، لغو خواهد کرد.

شورای ملی سوریه علت این اقدام خود را «اعتراض به سکوت بین المللی نسبت به جنایات صورت گرفته علیه مردم سوریه» عنوان کرده است.

در بیانیه این گروه سوری تاکید شده سران این شورا نه به امریکا و نه روسیه سفری انجام نخواهند داد و در ادامه عنوان شده: «ما از تمامی مردم جهان خواستاریم تا روزهای 15 تا 22 مارس، سالگرد انقلاب سوریه را پاس بدارند، هفته ای برای عزاداری و اعتراض در تمامی دنیا.»

لازم به ذکر است گروه «دوستان سوریه» از چندین کشور غربی، عرب و ارگان های بین المللی و همچنین نمایندگان اپوزیسیون سوری تشکیل شده.

در همین راستا، ولید البونی سخنگوی شورای ملی سوریه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت:«ما درمورد نیاز به تشکیل یک دولت برای مدیریت و کنترل مسایل مختلف در مناطق آزاد شده به توافق رسیده ایم.»

بنا به گفته سخنگوی اپوزیسیون سوریه، آنها طی اجلاس روز 2 مارس در استانبول ترکیه تصمیم گرفته اند تا یک کابینه «موقت» تشکیل دهند، این کابینه موقت رییس خود را انتخاب خواهد کرد.

او همچنین طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «ما به یک دولت تکنوکرات نیاز داریم.»

در دیگر سو و در ادامه اعتراضات اپوزیسیون سوریه به آنچه «سکوت بین المللی» نسبت به جنایت در سوریه خوانده شده، این گروه از امریکا خواسته است تا به تعهدات خود نسبت به روند دموکراتیزه شدن سوریه پایبند بماند.

سخنگوی این گروه در این راستا گفته است:«دیدار ما از واشنگتن تا زمانی که این کشور یک موضع و تعهد متناسب با گفته های خود پیرامون روند دموکراسی در سوریه ایجاد نکند، به حالت تعلیق درمی آید.»

ولید البونی مدعی شده است: «امریکا، همانند فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا که رهبری دنیا را به دست دارند، هیچ کدام نتوانسته اند جنایات علیه مردم سوریه را متوقف کنند.»

بنا بر آمار سازمان ملل متحد تا کنون بیش از 70 هزار نفر در درگیری های بین رژیم سوریه و اپوزیسیون این کشور کشته شده اند.

نظرات بینندگان