arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۸۹

ببری که در ایران در حال درمان است

روسها در تائیدیه ای كه برای سازمان محیط زیست فرستاده اند تاكید كرده اند ببرها در روسیه سالم بوده اند و در تهران به این آلودگی مبتلا شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با تاكید بر اینكه از سه هفته پیش ببر ماده كه به مشمشه مبتلا شده تحت درمان دامپزشكان قرار دارد گفت: وضع عمومی ببر ماده مناسب است.

محمد باقر صدوق در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه ابتلای ببرها به مشمشه به دلیل آلوده بودن باغ وحش به بیماری مشمشه و همین طور ایدز گربه سانان (FIV) بوده و ما به دلیل نداشتن آمادگی برای نگهداری ببرها آنها را به باغ وحش سپردیم كه متاسفانه مبتلا شدند.

وی تاكید كرد: روسها در تائیدیه ای كه برای سازمان محیط زیست فرستاده اند تاكید كرده اند ببرها در روسیه سالم بوده اند و در تهران به این آلودگی مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینكه تائیدیه روسها به معاونت بین الملل سازمان محیط زیست ارسال شده گفت: اساسا روسیه سرزمین مشمشه خیزی نیست و این مسئله را متخصصان محیط زیست و دامپزشكان دنیا تائید می كنند و قطعا ببرها در ایران به مشمشه و ایدز حیوانات مبتلا شده اند.

صدوق با اعلام اینكه بازسازی منطقه حفاظت شده میانكاله با تخصیص 200 میلیون تومان اعتبار به زودی آغاز می شود تصریح كرد: این بار این مبلغ در سازمان تامین و به استان مازندران پرداخت شده است.

وی در مورد تداوم پروژه احیای ببر مازندران با وارد كردن ببرهای سیبری جدید اظهار داشت: ما آمادگی نداشتیم و روسها با هواپیمای اختصاصی كه برای بردن پلنگهای ایرانی آمده بودند ببرها را آوردند و به همین دلیل آنها را تحویل باغ وحش دادیم اما با تامین اعتبار و احیای میانكاله می توان به ادامه پروژه احیای ببر مازندران امیدوار بود اگرچه هیچ چیز در این مورد قابل پیش بینی نیست.
برچسب ها: ببر
نظرات بینندگان