arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
در پی حاشیه های اخیر در ارتباط با داوری فوتبال

رویانیان: من رئیس دپارتمان داوری را قبول ندارم

محمد رویانیان پس از پایان جلسه‌ی فوق العاده‌ی هیئت مدیره برای بررسی کناره‌گیری پرسپولیس از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، در شرایطی که بر موضع قبلی خودش تاکید می‌کرد عنوان کرد که حرف آخر را هیئت مدیره خواهد زد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  
به گزارش انتخاب ورزشی، وی در ابتدا گفت: از شما (خبرنگاران) عذرخواهی می‌کنم که چند ساعتی در این مکان معطل شدید. دغدغه‌ها و پیشنهاد خودم مبنی بر کنارکشیدن پرسپولیس از لیگ برتر را با دلایل در این جلسه مطرح کردم و بنا شد این دلایل من بررسی شود و در جلسات دیگر ادامه پیدا کند.
 
بر کناره‌گیری از رقابتها اصرار دارم
 
در اولین فرصت گزارش کامل درباره محاسن و معایب کنار کشیدن تیم از لیگ‌برتر را ارائه می‌دهم. من به وضعیت پرسپولیس معترضم و اعضای هیات مدیره اصرار دارند که در این خصوص جلسات بیشتری برگزار کنم. در این جلسه همچنین قرار گذاشتیم از یحیی گل‌محمدی یکپارچه حمایت کنیم.اخراج دو مربی در کمتر از نیم ساعت بی‌جهت بود و کجا شما دیدید که دو مربی در این زمان اخراج شوند؟
 
آقای عسگری شما دپارتمان را درست کنید تا من گل بزنم
 
ما می‌رویم گل بزنیم اما یا آفساید می‌گیرد یا برای ما پنالتی نمی‌گیرند. 3 موقعیت تک‌به‌تک در دیدار با آلومینیوم به دست آوردیم که هر 3 موقعیت را آفساید اعلام کردند. چطور به گل برسیم؟ عجب آدم‌هایی هستند، گلزنی ما چه ربطی به عسگری و فدراسیون فوتبال دارد؟ آنها بهتر است به وضعیت داوری برسند. گل‌زدن به سرمربی مربوط است و عملکرد داوران به دپارتمان داوری؛ شما داوری‌ها را درست کنید تا من هم گلزنی تیمم را درست کنم.
ما قبلا گفتیم که در نیم فصل اول ناکام بودیم و این موضوع را گردن کسی نینداختیم.  فصل گذشته در لیگ برتر دوازدهم شدیم و همه نتایج را واگذار می‌کردیم اما امروز پرسپولیس به اعتقاد من بهترین تیم لیگ است و دارند جلوی پرسپولیس را می‌گیرند. بماند که آنها از صحبت‌های من خوششان نمی‌آید اما شجاعانه می‌گویم تمام داوران ایران به شدت مورد احترام ما هستند. هر بازیکنی به داوری بی‌احترامی کند با او برخورد می‌کنیم.
 
من رئیس دپارتمان داوری را قبول ندارم 
 من اصلا رئیس دپارتمان داوری را قبول ندارم. آنها داوران ایرانی را بی‌حرمت کرده‌اند. به نظرم ریاست دپارتمان داوری باید عوض شود چون نحوه مدیریت داوری مشکل دارد. مربی، بازیکن، هوادار، باشگاه، به همراه داوری ارزش دارند اما برای یک باشگاه هزینه می‌شود و نمی‌شود که با خنده و شوخی آن را بی‌ارزش کنیم. در زمین نه داور و نه بازیکن نباید بی‌ارزش شوند و داور هم مثل بازیکن ناموس دارد اما چطور به یک بازیکن فحش ‌می‌دهید خوب است اما با داور این کار را می‌کنید خوب نیست؟
 
وقتی رئیس شما در محل کارتان غذا میل می‌کند و نیاز به هوا دارد، آیا ممکن است شما به این موارد نیاز نداشته باشید؟ مگر بین شما و رئیس‌تان  فرقی هست؟ در قانون هیچ فرقی بین ما نیست. یک وزیر و  یا یک کارگر از راه ورود ممنوع حرکت کنند قانون در قبال آنها به یک شکل برخورد می‌کند. مربی یا بازیکن خطا کند، هر دو در مقابل قانون یکی هستند.
 
رویانیان از فوتبال کنار نمی رود
 
آنهایی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند این کاره نیستند و بالاتر از حدشان صحبت کردند.
 
و اگر علیپور این حرف ها را بگوید ...
 
علیپور سرور من است اما در ارتباط با هرکسی باشد نمی‌تواند تعلیق کند. اگر می‌خواهند تعلیق کنند تا ساعت 9 صبح فردا من را تعلیق کنند تا خوشحال شوم. احترام علیپور واجب اما در فوتبال من را نمی‌توانند کنار بگذارند و اگر می‌توانند در جای دیگر من را کنار بگذارند.
  
کفاشیان و فدراسیونش ضعیف است
 
به ضعف مدیریت فدراسیون فوتبال اعتقاد جدی دارم. من زمانی که تازه به فوتبال آمده بودم و اطلاعات چندانی نداشتم به کفاشیان رای دادم و از او حمایت کردم، چرا که دلیلی بر ضعف او نداشتم اما اکنون دلیل دارم که فدراسیون ضعیف است. یکی از آن دلایل همین مشکلات داوری است. چرا باید تا این اندازه به شخصیت داوران و همینطور تیم‌ها لطمه وارد شود؟
 
این مسائل نشان می دهد داوری ما ضعیف است. چرا تحمل پذیرفتن انتقاد را نداریم؟ چرا اگر داوری خطا کرد یا محروم شد، آن را اعلام نمی‌کنند؟ چرا مربی و بازیکن را جریمه و نام او را اعلام می کنند اما در مورد داوران این کار صورت نمی‌گیرد؟
  
اگر اتفاق و اشتباه داوری باشد کسی ایراد نمی‌گیرد اما وقتی اشتباهات خارج از اندازه و در حد پدیده باشد دیگر نشان دهنده ضعف فدراسیون فوتبال است. چرا اگر بازیکنی خطا کرد، در رسانه ها به تصویر کشیده می‌شود اما در مورد داوران چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد؟
 
چرا با داوران برخورد نمی شود
 
نیروی انتظامی روزگاری در ورزشگاه با حالت قهر مقابل مردم می ایستاد که نتیجه آن شکسته شدن و تخریب بود. با این حال در چند سال اخیر پلیس با مردم دوست شده و می بینید که دیگر چنین مشکلاتی پیش نمی آید، چرا نباید به داوران خود هم نحوه رفتار را بیاموزیم؟ چرا داور نباید باور کند که بازیکن هم احساس دارد و بین آنها اعتماد ایجاد شود. چرا دور داوران سپر موشکی کشیده ایم؟  آیا با این سپر می شود از داوران حمایت کرد؟
 
حاضرم مشاور کفاشیان باشم

حاضرم مرا برای دو هفته از مدیریت پرسپولیس بردارند و مشاور کفاشیان شوم تا کارها را درست کنم. ما به نیازهای داوران توجه نکردیم. نیاز است که داوران ما هم تعلیم ببینند چرا که این توصیه رسول خدا (ص) نیز هست. متاسفانه در کمیته انضباطی ما اراده لازم وجود ندارد. در کمیته انضباطی افراد با شخصیتی حضور دارند اما اقتدارشان می شکند. این افراد بهترین آدم ها هستند اما دیگر اعتمادمان سلب شده است. یک مدیر خوب تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند نه این که فرصت ها را از بین ببرد.
 
بخاطر پرسپولیس هر کاری می کنم
 
اگر اعتراضی می کنم به دنبال منافع شخصی نیستم. اگر به من انتقاد کنند و چیزی بگویند ناراحت نمی شوم اما از پرسپولیس دفاع می کنم. من مخلص همه اعضای فدراسیون هم هستم اما سوالم این است که چرا در 30 دقیقه دو مربی را اخراج می کنید آن وقت رئیس کمیته داوران برای ما چرتکه می اندازد که 2 آفساید گرفته نشده، دو مربی اخراج شده و نورمحمدی هم کارت زردی گرفته که باعث محرومیتش شده آنوقت می گویند چه اتفاقی می‌خواستید رخ دهد.
 
من از این نحوه گفتمان متنفرم. چرا در را به روی ما باز نمی‌کنید تا بیاییم و انتقاد خود را مطرح کنیم. این نحوه گفتمان برای کسی است که دکان دارد. فدراسیون ما با دولت مخالف است و دولت ما هم با فدراسیون مخالف است چرا این اتفاق رخ داده است؟ چرا زنده‌زنده سر ما را می‌برند. بزرگترین سرمایه یک مدیر اعتماد است، چرا در راه توسعه این اعتماد گام بر نمی‌دارند.
 

نظرات بینندگان